Ders İçerikleri
İŞLETME ANABİLİM DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI YENİ KODLU DERSLER VE İÇERİKLERİ
(TÜRKÇE-İNGİLİZCE)
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
SBE5000 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ |
Z |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bilim, Teori Ve Olaylar, Determinizm, Bilimsel Yöntemin Özellikleri, Bilimsel Araştırmalar, Araştırma Tanımı Ve Araştırma Tipleri, Araştırmanın Planlanması, Aşamaları Ve Yürütülmesi, Sağlık Araştırmaları İçin Konuların Seçilmesi Ve Araştırmaların Düzenlenmesi, Ölçüm İşlemleri Ve Ölçekler, Nedensel İlişkilerin İncelenmesi, Araştırma Hakkında Genel Bilgiler, Örnekleme Ve Örnekleme Yöntemleri, Çalışmada Kullanılacak Veri Toplama Araç Ve Gereçlerinin Geliştirilmesi, Anket Yöntemi Ve Anket Sorularının Oluşturulması, Araştırmalarda Etik Kurallar, Verilerin Analize Hazırlanması, İstatistiksel Analizler Ve Verilerin Özetlenmesi, Araştırma Raporunun Yazımı Ve Yazım Kuralları, Araştırma Raporlarının Değerlendirilmesi Ve Sunumu |
||||||
SSI5000 |
SCIENTIFIC RESEARCH TECHNIQUES AND PUBLICATION ETHICS |
Z |
3 |
0 |
3 |
6 |
Science, Theory and Events, Determinism, Features of Scientific Method, Scientific Research, Research Definition and Research Types, Planning, Stages and Conducting Research, Selecting Subjects for Health Research and Organizing Research, Measurement Processes and Scales, Examination of Causal Relations, General Information About Research , Sampling and Sampling Methods, Development of Data Collection Tools and Equipment to be Used in the Study, Formation of Survey Method and Survey Questions, Ethical Rules in Research, Preparation of Data for Analysis, Statistical Analysis and Data Summarization, Writing and Writing Rules of Research Reports, Evaluation and Presentation of Research Reports |
||||||
İŞL1001 |
UZMANLIK ALAN DERSİ |
Z |
6 |
0 |
0 |
6 |
Dersin amacı öğrencinin kendi seçtiği bir alanda ileri düzey bilgi edinmesini, araştırma tecrübesi elde etmesini ve konu üzerine oluşmuş akademik literatüre katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır. Öğrencinin teorik veya deneysel bir alanda, ve ilgisini çeken herhangi bir konudaki o güne ait en son bilgileri öğrenmesi, ve ardından ilgili literatüre güncel, orjinal ve faydalı bir katkı yapması beklenmektedir. Öğrencinin ilgi alanları çerçevesinde öğretim görevlisi ile birlikte ilgi duyulan konu üzerinde bir araştırma projesi oluşturulur. Öğrenci her hafta belirlenen saatlerde dersi veren öğretim üyesine okudukları hakkında rapor verir. Bunlarla birlikte öğrenci belirledikleri konu üzerine öğretim üyesinin gözetmenliğinde orjinal çalışmasına devam eder. Ders, öğrencinin konuya ait en son literatürün bir yorumunu, bu literatüre yapılabilecek katkılardan da bahsetmek suretiyle öğretim görevlisine sunması ile devam eder. Bu süreçte öğrenciden bu alanda bir ya da iki adet mini proje hazırlaması da istenir. Ders, dönem sonunda yapılan çalışmanın öğretim üyesinin değerlendirilmesine sunulmasıyla son bulur. |
||||||
MBA1001 |
SPECIALIZED FIELD COURSE |
Z |
6 |
0 |
0 |
6 |
The aim of the course is to enable the student to gain advanced knowledge in a field of his own choosing, to gain research experience and to start contributing to the academic literature on the subject . The student is expected to learn the latest information of the day in a theoretical or experimental field, and on any subject of interest, and then make an up-to-date, original and useful contribution to the relevant literature . Within the scope of the student's interests, a research project is created on the subject of interest with the lecturer. The student reports on what he has read to the lecturer at the specified hours every week. In addition, the student continues his original work on the subject they have determined under the supervision of the instructor . The course continues with the student presenting an interpretation of the latest literature on the subject to the lecturer, with a mention of the possible contributions to this literature. In this process, the student is also asked to prepare one or two mini projects in this area. The course ends when the work done at the end of the semester is presented to the lecturer for evaluation. |
||||||
İŞL5030 |
ÇAĞDAŞ YÖNETİM UYGULAMALARI VE ÖZEL KONULAR |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu ders ile öğrenciler, Toplam kalite uygulamaları, Temel yetenek ve dış kaynaklardan yararlanma, Şebeke ve yığışım organizasyonları, Kıyaslama, Personel güçlendirme, Stratejik ortaklıklar, Sanal organizasyonlar ve örnek olay analizi gibi konularda bilgi sahibi olacaklardır. |
||||||
MBA5030 |
CONTEMPORARY MANAGEMENT PRACTICES AND SPECIAL TOPICS |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
With this course, students will have information about Total Quality Practices, Core Skills and Outsourcing, Network and Aggregation Organizations, Benchmarking, Employee Empowerment, Strategic Partnerships, Virtual Organizations and Case Study. |
||||||
İŞL5040 |
ÖRGÜT KURAMLARI |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Dersin temel amacı öğrencileri örgütsel kavramları anlama ve günümüzün zorlu iş dünyasında elde ettikleri yönetsel bilgiyi belirli örgütsel bağlamlarda uygun ve verimli bir şekilde uygulama yeteneği ile donatmaktır. Bu ders klasik örgüt teorisi, neo-klasik teori, sistem ve organik teoriler, durumsallık teorisi, ekonomik örgüt teorileri, örgütlerde güç ve siyaset, örgütsel kültür, kurumsal teori, kaynak bağımlılığı teorisi, nüfus ekolojisi, network teorisi, gibi örgütsel teori ve yaklaşımları kapsamaktadır. Bu teorik altyapı yanında, örgütsel tasarım ve örgüt yapısı, örgütsel karar verme, örgütsel değişim ve uyum, örgütsel tasarım ve stratejinin uyumlaştırılması gibi örgütlerin yönetiminde işe yarar ve uygulanabilir bilgi birikimini sağlayacak konular yer alacaktır. |
||||||
MBA5040 |
ORGANIZATIONAL THEORIES |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The main objective of the course is to equip students with the ability to understand organizational concepts and apply the managerial knowledge they have acquired in today's challenging business world appropriately and efficiently in specific organizational contexts. This course covers organizational theory and approaches such as classical organizational theory, neo-classical theory, systems and organic theories, contingency theory, economic organization theories, power and politics in organizations, organizational culture, institutional theory, resource dependency theory, population ecology, network theory. . In addition to this theoretical background, there will be topics that will provide useful and applicable knowledge in the management of organizations such as organizational design and organizational structure, organizational decision making, organizational change and adaptation, organizational design and harmonization of strategy. |
||||||
İŞL5050 |
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu ders ile öğrenciler, Uluslararası işletmeciliğe giriş ve temel kavramlar, Uluslararası işletmeciliğin tarihsel gelişimi, Uluslararası ticaret teorileri, Uluslararası işletmeciliğin çevresi, Uluslararası işletmeciliğe hazırlık, Uluslararasılaşma ve uluslararasılaşma süreci, Uluslararası pazara giriş yöntemleri, Uluslararası pazara giriş ve çıkış engelleri, Uluslararası pazarda kalite ve standardizasyon, Uluslararası çevre ve organizasyonlar, Uluslararası güç unsurları gibi konularda bilgi sahibi olacaklardır. |
||||||
MBA5050 |
INTERNATIONAL BUSINESS |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
With this course, students, Introduction to international business and basic concepts, Historical development of international business, International trade theories, Environment of international business, Preparation for international business, Internationalization and internationalization process, International market entry methods, International market entry and exit barriers, International market entry and exit barriers, Quality and Standardization, International environment and organizations, International power elements will have information on such issues. |
||||||
İŞL5060 |
İŞLETMELERDE ETİK |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Ahlak ve Etik kavramları, iş ahlakı kavramının ortaya çıkışı ve gelişimi, örgütsel ve küresel düzeyde iş ahlakı kültürüne duyulan ihtiyaç, Genel Ahlak teorileri bağlamında iş ahlakının temelleri, Kant’ın ödev ahlakı, sonuçsallık, erdem ahlakı, adalet ahlakı, doğu ve batı medeniyetlerinde iş ahlakına ilişkin bakış açılarının temellendirilmesi, İslam ve doğu dinlerinde ahlak felsefesi, Ahilikte iş ve meslek ahlakı değerleri, işletmelerde iş ahlakına ilişkin problemler ve ikilemli konular, meslek ahlakı. |
||||||
MBA5060 |
ETHICS IN BUSINESS |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Concepts of ethics and ethics, emergence and development of the concept of business ethics, the need for a culture of business ethics at the organizational and global level, the foundations of business ethics in the context of General Moral theories, Kant's ethics of duty, consequentiality, ethics of virtue, ethics of justice, business ethics in eastern and western civilizations. grounding the perspectives on morality, moral philosophy in Islam and eastern religions, business and professional ethics values in Akhism, problems and dilemmas related to business ethics in businesses, professional ethics. |
||||||
İŞL5070 |
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Kültür ve örgüt kültürü kavramları, çeşitleri ve elemanları, örgüt kültürü modelleri, örgüt kültürü-insan ilişkisi, kültürlerarası farklılaşma, kültür-iletişim ilişkisi, profesyonel yönetici patron ilişkisi, liderlik kültürü, kültür-örgütlenme ilişkisi, girişimcilik kültürü, örgütsel öğrenme, öğrenen organizasyonlar. |
||||||
MBA5070 |
ORGANIZATION CULTURE |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Culture and organizational culture concepts, types and elements, organizational culture models, organizational culture-human relationship, intercultural differentiation, culture-communication relationship, professional manager boss relationship, leadership culture, culture-organization relationship, entrepreneurship culture, organizational learning, learning organizations. |
||||||
İŞL5080 |
GİRİŞİMCİLİK TEORİSİ VE UYGULAMALARI |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Girişim ve girişimcilik, girişimcilik çeşitleri, girişimci olma nedenleri, girişimcilik fonksiyonları, girişimcinin kişilik özellikleri ve girişimcilik kültürü, girişimcilik yetenekleri ve eğilimini belirleyen faktörler, girişimcilik tutkusu, hayalgücü yönetimi, girişimciliğe ilk adım, girişimciliğe başlamak için yapılması gerekli işlemler, girişimcinin işe başlaması için araştırılacak üretim konuları, girişimcinin işe başlaması için araştırılacak kredi ve teşvik konuları, küçük işletme yöneticiliği, kadın girişimcilik, girişimciliğin Türkiye için önemi, günümüzde Türkiye’nin girişimciliğinin durumu, Türkiye’de girişimcilik sorunları ve çözüm yolları, girişimcilik politikası, girişimcilik testleri ve girişimcilik eğitimi. |
||||||
MBA5080 |
ENTREPRENEURSHIP THEORY AND APPLICATIONS |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Entrepreneurship and entrepreneurship, types of entrepreneurship, reasons for being an entrepreneur, entrepreneurial functions, entrepreneurial personality traits and entrepreneurial culture, factors that determine entrepreneurial abilities and tendencies, entrepreneurial passion, imagination management, first step to entrepreneurship, necessary procedures to start entrepreneurship, entrepreneurs will be researched. production issues, credit and incentive topics for entrepreneurs to start a business, small business management, women entrepreneurship, the importance of entrepreneurship for Turkey, the state of entrepreneurship in Turkey today, entrepreneurship problems and solutions in Turkey, entrepreneurship policy, entrepreneurship tests and entrepreneurship education. |
||||||
İŞL5090 |
DEĞİŞİM YÖNETİMİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Değişime ve örgütsel değişime giriş, örgütler ve değişen ortamları değişim ile ilgili veriler ve mitler, değişimin mimarisi, bağlılık ve ortak çalışanların parametreleri, değişim parametreleri, kültür parametreleri, değişimi başlatmak, değişim stratejileri için eylem yöntemler, örgütsel gelişim, değişim stratejileri için TOM-BPR, değişim yönetiminde güncel konular |
||||||
MBA5090 |
CHANGE MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Introduction to change and organizational change, organizations and their changing environments, data and myths about change, architecture of change, parameters of commitment and collaborators, change parameters, culture parameters, initiating change, action methods for change strategies, organizational development, TOM-BPR for change strategies current issues in change management |
||||||
İŞL5100 |
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu dersin amacı yönetim bilişim sistemlerinin veri tabanı yaklaşımı ile öğretilmesidir. Dersin içeriğini yönetim bilişim sistemleri kavramları, veri tabanı, veri tabanı yazılımları, ilişkisel veri tabanları, tablolar ve alanlar, SQL, Ms Access ve MySQL oluşturmaktadır. |
||||||
MBA5100 |
MANAGEMENT INFORMATION SYSTEMS |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The aim of this course is to teach management information systems with database approach. The content of the course consists of management information systems concepts, database, database software, relational databases, tables and fields, SQL, Ms Access and MySQL. |
||||||
İŞL5110 |
PAZARLAMADA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu dersin amacı öğrencilere pazarlama stratejileri ve yönetimi hakkında temel bilgileri, literatürdeki gelişmeleri ve uygulamaya yönelik örnekleri vermektir. Bu dersi alan öğrenciden ürün stratejisi, fiyat belirlenmesi, fiyat yönetimi ve saptanması, pazarlama kanalları, fiziksel dağıtım, tutundurma stratejileri ve süreçleri, reklam, satış arttırıcı çabalar ve halkla ilişkiler, kişisel satış, uluslararası pazarlama ve pazarlama araştırması konularında teorik ve pratik beceriler kazanmış olması beklenir. |
||||||
MBA5110 |
CURRENT APPROACHES IN MARKETING |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The aim of this course is to give students basic information about marketing strategies and management, developments in the literature and practical examples. The student who takes this course should have gained theoretical and practical skills in product strategy, price determination, price management and determination, marketing channels, physical distribution, promotion strategies and processes, advertising, sales-enhancing efforts and public relations, personal selling, international marketing and marketing research. is expected. |
||||||
İŞL5120 |
STRATEJİK YÖNETİM |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Stratejik yönetim çerçevesi; vizyon ve misyon tanımlama; dış/çevresel analiz ve fırsat ve tehditlerin tarifi; iç/Organizasyonel analiz ve güçlü ve zayıf yönlerin tarifi; hedef/amaç belirleme; strateji belirleme, değerlendirme ve seçmede kullanılan araçlar; organizasyonel hedefleri gerçekleştirme ve strateji oluşturma ve uygulamada kullanılan organizasyonel sistemler ve süreçlerin incelenmesi; hedef yayılımı. |
||||||
İŞL5120 |
STRATEGIC MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Strategic management framework; defining vision and mission; external/environmental analysis and description of opportunities and threats; internal/organizational analysis and description of strengths and weaknesses; goal/goal setting; tools used in strategy formulation, evaluation and selection; examination of organizational systems and processes used in achieving organizational goals and strategy formulation and implementation; target spread. |
||||||
İŞL5130 |
SATIŞ YÖNETİMİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Satış ve satış yönetimine giriş, satış sürecinin aşamaları, randevu alma, görüşme öncesi hazırlık, etkili sunum, satış teknikleri, satış kapama, itiraz belirleme ve karşılama, satıcı ve satış yöneticisinden beklenen özellikler. |
||||||
MBA5130 |
SALES MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Introduction to sales and sales management, stages of the sales process, making an appointment, pre-interview preparation, effective presentation, sales techniques, sales closing, objection determination and reception, features expected from the seller and the sales manager. |
||||||
İŞL5140 |
PAZARLAMA STRATEJİLERİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu dersin amacı öğrencilere pazarlama konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir. Bu dersi alan öğrencilerin pazarlamada problem kurma, çevresel etkenler ve pazarlama etiği, stratejik pazarlama planlaması ve tahmini, pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemleri, tüketici satın alma davranışı, örgütsel satın alma davranışı, pazar bölümlendirme konularında teorik ve pratik bilgiler kazanmaları beklenmektedir. |
||||||
MBA5140 |
MARKETING STRATEGIES |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The aim of this course is to give students basic information and application examples about marketing. Students taking this course are expected to gain theoretical and practical knowledge about problem posing in marketing, environmental factors and marketing ethics, strategic marketing planning and forecasting, marketing research and marketing information systems, consumer buying behavior, organizational buying behavior, market segmentation.Awareness; Consumer Education. Within the scope of the course, consumer behaviors against new products and high technology products will be discussed and related articles will be examined. |
||||||
İŞL5150 |
ELEKTRONİK TİCARET |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
E-ticarete giriş, e-ticaret uygulamaları, e-ticaret uygulama tipleri, e-ticaret tanımlama ve teşhis etme, e-ticaret fizibilitesi, e-ticaret ihtiyaç analizi, yüksek düzeyde detaylı ve teknik tasarım ve yorum, e-iş modelleri, internet üzerinden pazarlama, çevrimiçi finansal hareket ve internet üzerinden vergilendirme, yasal etik ve sosyal yönleri, ticaret teknikleri. |
||||||
MBA5150 |
ELECTRONIC TRADE |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Introduction to e-commerce, e-commerce applications, e-commerce application types, e-commerce identification and diagnosis, e-commerce feasibility, e-commerce needs analysis, highly detailed and technical design and interpretation, e-business models, internet online marketing, online financial movement and internet taxation, legal, ethical and social aspects, trading techniques. |
||||||
İŞL5160 |
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Pazarlama biliminin ana ilkelerini tanımlamak, araştırma tekniklerinin başlıcalarını tanımlamak, araştırma sürecinin basamaklarını belirlemek, metodoloji belirlemek, veri toplama, analiz etmeyi kavratmak, raporlama tekniklerini belirlemek. Pazarlama Araştırması Kavramı; Tanımı; Önemi ve Uygulama Alanları; Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi ve Sınırları; Organizasyon İçindeki Yeri; Araştırma Sürecinin Tanımlanması; Problemin Ortaya Konması; Veri Kaynaklarının Belirlenmesi; Örnekleme; Örnekleme Yöntemleri ve Hataları; Veri Toplamada Kullanılacak Yöntemin Seçimi: Anket, Gözlem, Deney, Projeksiyon, Ölçekleme yöntemi; Verilerin Toplanması, Verilerin dökümü ve analizi: Tek değişkenli ve çok değişkenli analizler; Araştırma Raporunun Hazırlanması; Pazarlama Araştırmasının Türleri. |
||||||
MBA5160 |
MARKETING RESEARCH |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
To define the main principles of marketing science, to define the main research techniques, to determine the steps of the research process, to determine the methodology, to comprehend data collection and analysis, to determine reporting techniques. Marketing Research Concept; Definition; Importance and Application Areas; Its Relationship with Other Sciences and Its Limits; Place in the Organization; Description of the Research Process; Identification of the Problem; Identification of Data Sources; Sampling; Sampling Methods and Errors; Selection of the Method to be Used in Data Collection: Questionnaire, Observation, Experiment, Projection, Scaling method; Data Collection, Data breakdown and analysis: Univariate and multivariate analyses; Preparation of Research Report; Types of Marketing Research. |
||||||
İŞL5170 |
ULUSLARARASI PAZARLAMA |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu ders ile öğrenciler, Uluslararası Pazar Çevresi, Uluslararası İktisat Teorileri, Uluslararasılaşma Sürecine Yönelik Modeller, Standardizasyon ve Adaptasyon Kararları, Etkileyen Faktörler, Uluslararası Tüketici Davranışı, Uluslararası Ürün Stratejileri, Uluslararası Ürün Stratejileri, Uluslararası Fiyatlandırma Stratejileri, Pazara Giriş Yöntemleri, Uluslararası Dağıtım Stratejileri, Uluslararası Tutundurma Stratejileri, KOBİ’lerin Uluslararasılaşma, İhracat Pazarlama Stratejileri gibi konular hakkında bilgi edinebileceklerdir. |
||||||
MBA5170 |
INTERNATIONAL MARKETING |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
With this course, students will be able to learn the International Market Environment, International Economic Theories, Models for the Internationalization Process, Standardization and Adaptation Decisions, Affecting Factors, International Consumer Behavior, International Product Strategies, International Product Strategies, International Pricing Strategies, Market Entry Methods, International Distribution Strategies, They will be able to learn about topics such as International Promotion Strategies, Internationalization of SMEs, Export Marketing Strategies. |
||||||
İŞL5180 |
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu ders ile öğrenciler, Tüketici ve Tüketici Davranışları, Tüketici Davranışı Modelleri, Satın Alma Karar Süreci Modeli, Satın Alma Davranışlarını Etkilemede Motivasyon, Satın Alma Davranışlarını Etkilemede Algılama ve Tutum, Satın Alma Davranışlarını Etkilemede Öğrenme, Kişilik ve Yaşam, Tüketici Davranışlarında Toplum ve Kültür, Sosyal Gruplar ve Özellikleri, Pazarlama İletişimi, Tüketici Algısı, Toplam Kalite gibi konular hakkında bilgi alabileceklerdir. |
||||||
MBA5180 |
CONSUMER BEHAVIORS |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
With this course, students will learn Consumer and Consumer Behavior, Consumer Behavior Models, Purchasing Decision Process Model, Motivation in Influencing Buying Behaviors, Perception and Attitude in Influencing Purchasing Behaviors, Learning, Personality and Life, Society and Culture in Consumer Behaviors, They will be able to get information on topics such as Social Groups and Their Characteristics, Marketing Communication, Consumer Perception, Total Quality. |
||||||
İŞL5190 |
ÜRETİM VE İŞLEMLER YÖNETİMİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Dersin amacı üretim fonksiyonunun işletme içindeki öneminin vurgulanarak üretim kapsamında yer alan temel konuların ele alınmasıdır. Dersin içeriğini oluşturan temel konular süreç yönetimi, kapasite planlama, malzeme yönetimi, kuruluş yeri seçimi, üretim planlaması ve kalite gibi hususlardır. |
||||||
MBA5190 |
PRODUCTION AND OPERATIONS MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The aim of the course is to emphasize the importance of the production function in the enterprise and to deal with the basic issues within the scope of production. The main subjects that make up the content of the course are process management, capacity planning, material management, establishment location selection, production planning and quality. |
||||||
İŞL5200 |
MARKA YÖNETİMİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu ders ile öğrenciler, Marka Tanımı Ve Unsurları, Markanın Gelişimi Ve Yararları, Marka Kimliği Ve Elemanları, Marka Oluşturma Süreci, Marka Konumlandırma, Marka Yayma Stratejileri, Marka Değeri Ve Marka Değerini Oluşturan Unsurlar, Duyusal Markalama, Marka Yönetimi Ve Önemi, Süreci, Güçlü Marka Ve Unsurları, Güçlü Markalama Stratejileri (4p Açısından), Marka İletişimi Ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ve Marka gibi konularda bilgi sahibi olabileceklerdir. |
||||||
MBA5200 |
BRAND MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
With this course, students will be able to understand Brand Definition and Elements, Brand Development and Benefits, Brand Identity and Elements, Brand Building Process, Brand Positioning, Brand Extension Strategies, Brand Value and Elements that Create Brand Value, Sensory Branding, Brand Management and Importance, Process, Strong They will be able to have information about Brand and Its Elements, Strong Branding Strategies (in terms of 4p), Brand Communication and Integrated Marketing Communication and Brand. |
||||||
İŞL5210 |
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu ders ile öğrenciler, Müşteri İlişkilerini Geliştirme, Müşteri İlişkilerinin Yeni Boyutları, Müşterilerle İletişim, Müşteri Hizmeti, Müşteri Kazanma Ve Tutma, Kaybedilen Müşterinin Kazanılması, Crm-Teknoloji İlişkisi, Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi, Örgütsel Kültür Ve Değişim, Marka Değeri Ve Miy İlişkisi, E-Müşteri İlişkileri Yönetimi, Birebir Pazarlama ve İlişkisel Pazarlama gibi konularda bilgi sahibi olabileceklerdir. |
||||||
MBA5210 |
CUSTOMER RELATIONS MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
With this course, students will be able to develop Customer Relationships, New Dimensions of Customer Relationships, Communication with Customers, Customer Service, Customer Acquisition and Retention, Lost Customer Acquisition, CRM-Technology Relationship, Measuring Customer Relationships, Organizational Culture and Change, Brand Value and Miy Relationship, E -Will be able to have information on subjects such as Customer Relationship Management, One-to-One Marketing and Relationship Marketing. |
||||||
İŞL5220 |
HİZMET İŞLETMELERİNDE PAZARLAMA |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu ders ile öğrenciler, Hizmet kavramı, Hizmet kalitesinde boşluk modeli, Hizmette tüketici davranışı, Müşterinin hizmetten beklentisi ve hizmet algısı, Hizmette müşteri ilişkisi kurma, Hizmet telafisi, Müşteri odaklı hizmet tasarımı, Hizmetin fiziksel kanıtı, Hizmet dağıtımında çalışanın ve müşterinin rolü, E- hizmet, Hizmette talep ve kapasite, Hizmette bütünleştirilmiş pazarlama iletişimi gibi konularda bilgi sahibi olabileceklerdir. |
||||||
MBA5220 |
MARKETING IN SERVICE BUSINESSES |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
With this course, the students will be able to understand Service concept, Service quality gap model, Consumer behavior in service, Customer's expectation and perception of service, Establishing customer relationship in service, Service compensation, Customer-oriented service design, Physical evidence of service, Role of employee and customer in service delivery, E- They will be able to have information on issues such as service, demand and capacity in the Service, integrated marketing communication in the Service. |
||||||
İŞL5230 |
MUHASEBE DENETİMİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Denetim Standartları (IFAC), İç Kontrol Sisteminin İncelenmesi, Nakit Denetimi, Alacakların Denetimi, Stokların Denetimi, Maddi Varlıkların Denetimi, Yatırımların Denetimi/Borçların Denetimi, Gelirlerin ve Giderlerin Denetimi |
||||||
MBA5230 |
ACCOUNTING AUDIT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Auditing Standards (IFAC), Internal Control System Inspection, Cash Audit, Audit of Receivables, Audit of Stocks, Audit of Tangible Assets, Audit of Investments / Audit of Debts, Audit of Income and Expenses |
||||||
İŞL5240 |
FİNANSAL KURUMLAR |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu derste yerel ve uluslararası finansal kurumlar ve piyasalar ekonomik ve teorik boyutlarıyla incelenmektedir. Ders kapsamında finansal kurumların işlevleri, modern bankacılık, sigortacılık ve yatırım kurumları ile bu kurumların sağladığı hizmetler ve özellikle kullanılan yeni ürünler ve araçlara değinilecektir. Firmalar ve kişilerin, bankacılık ve para piyasası faaliyetleri ile finansman sağlaması günümüz finans dünyasında artık yeterli değildir ve firmalar sermaye piyasalarına açılarak farklı borsalarda işlem görmek istemektedir. Bu nedenle menkul kıymet ve vadeli işlemler borsalarının sistem içerisinde sağladığı kazanımlara da ders içeriğinde geniş olarak yer verilmiştir. Piyasaların serbestleşmesi ve finansal araçların karmaşıklaşması, finansal sistemin maruz kaldığı riskleri hem azaltmakta hem de artırmaktadır. Pazar riski, faiz oranı riski, likidite riski vs. gibi sistematik risklerin finansal kurumlara etkileri ve bu risklerin ölçülmesi için kurulan temel ekonometrik modeller de ayrıca ders içerisinde ortaya konacak ve finansal kurumların piyasalardaki dalgalanmalar karşısında neler yapması gerektiği öğrenciler ile birlikte tartışılacaktır. |
||||||
MBA5240 |
FINANCIAL INSTITUTIONS |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
In this course, local and international financial institutions and markets are examined with their economic and theoretical dimensions. Within the scope of the course, the functions of financial institutions, modern banking, insurance and investment institutions and the services provided by these institutions and especially the new products and tools used will be discussed. It is no longer sufficient for companies and individuals to provide financing through banking and money market activities in today's financial world, and companies want to be traded in different stock markets by opening up to capital markets. For this reason, the gains provided by the securities and futures exchanges within the system are also extensively included in the course content. The liberalization of markets and the complexity of financial instruments both reduce and increase the risks that the financial system is exposed to. Market risk, interest rate risk, liquidity risk etc. The effects of systematic risks such as financial institutions on financial institutions and the basic econometric models established to measure these risks will also be presented in the course and what financial institutions should do in the face of fluctuations in the markets will be discussed with the students. |
||||||
İŞL5250 |
FİNANSMAN TEORİLERİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Finansal Amaç ve Finans Fonksiyonu, Şirket türlerinin finansal kararlara etkisi, paranın zaman değeri, proje değerlendirme yöntemleri, finansal rasyolar, oran analizi ve hisse senedi değerleme yöntemleri, risk, karlılık ve sermayenin fırsat maliyeti, sermaye bütçelemesi, sermaye maliyeti ve sermaye yapısı kararları, İMKB hisse senetleri incelemesi ve değerleme çalışmaları, temettü politikası, halka arzlar, devlet ve özel sektör tahvil ve bono piyasası ve değerleme yöntemleri, Türkiye’den örnekler. |
||||||
MBA5250 |
FINANCE THEORIES |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Financial Purpose and Finance Function, Effects of company types on financial decisions, time value of money, project evaluation methods, financial ratios, ratio analysis, and stock valuation methods, risk, profitability and opportunity cost of capital, capital budgeting, cost of capital and capital structure decisions, ISE stocks analysis and valuation studies, dividend policy, public offerings, government and private sector bonds and bills market and valuation methods, examples from Turkey. |
||||||
İŞL5260 |
MUHASEBE STANDARTLARI |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
TFRS1 Türkiye Finansal Raporlama Standartlarının ilk uygulaması, TFRS2 Hisse bazlı ödemeler TFRS3 İşletme birleşmeleri, TFRS4 sigorta sözleşmeleri TFRS5 Satış amaçlı elde tutulan duran varlıklar ve durdurulan faaliyetler TFRS6 Maden kaynaklarının araştırılması ve geliştirilmesi. |
||||||
MBA5260 |
ACCOUNTING STANDARDS |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
TFRS1 Initial application of Turkish Financial Reporting Standards, TFRS2 Share-based payments TFRS3 Business combinations, TFRS4 insurance contracts TFRS5 Non-current assets held for sale and discontinued operations TFRS6 Exploration and development of mineral resources. |
||||||
İŞL5270 |
SERMAYE PİYASASI ANALİZİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Sermaye piyasası ve sermaye piyasasının ekonomik ve hukuki açıdan irdelenmesi, piyasa menkul kıymet sunanlar ve menkul kıymet yatırımı yapanlar, sermaye piyasasında aracı kuruluşlar ve işlemleri, sermaye piyasası araçları, hisse senedi-tahvil, varlığa dayalı menkul kıymetler, hazine bonosu, geri satın alma anlaşmaları, banka bonoları, gelir ortaklığı senetleri, finansman bonoları, temel analiz veri kaynakları yöntemi, teknik analiz genel değerlendirme, tahvil değerleme, rassal yürüyüş kuramı. |
||||||
MBA5270 |
CAPITAL MARKET ANALYSIS |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Examination of the capital market and capital market from an economic and legal point of view, market securities providers and securities investors, intermediary institutions and transactions in the capital market, capital market instruments, stock-bonds, asset-backed securities, treasury bills, repurchase agreements, bank bills, revenue partnership bills, financing bills, fundamental analysis data sources method, technical analysis general evaluation, bond valuation, random walk theory. |
||||||
İŞL5280 |
YÖNETİM MUHASEBESİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Maliyet kavramı ve bölümlenmesi, giderler, iş hacmi kavramı, maliyet fonksiyonları, matematik ve istatistik teknikler, kar fonksiyonu, başa başnoktası, faaliyet kaldıracı, fiyat koyma kararları, makine ve donanım yenileme. |
||||||
MBA5280 |
MANAGEMENT ACCOUNTING |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Cost concept and segmentation, expenses, business volume concept, cost functions, mathematical and statistical techniques, profit function, breakeven point, operating leverage, price setting decisions, machinery and equipment replacement. |
||||||
İŞL5290 |
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu dersin amacı çalışanların kişiliklerinin örgütteki davranışlarına etkisini, kişilik gelişim aşamalarını, tutumun bileşenlerini tanımlamak; tutum ile davranış arasındaki ilişkiyi açıklamak; iş tatmini ve örgütsel bağlılık gibi tutumları ve bu tutumların örgüt için önemini açıklamak; öğrenme teorilerini ve yönetimde öğrenmeyi yorumlayarak algılamanın örgütteki rolünü ve algılamayı etkileyen faktörleri açıklamak; bireysel ve grup olarak karar verme yaklaşımları, grup ile takımlar arasındaki farklılıkları, grup gelişim aşamalarını açıklamak; örgütlerde iletişim, iletişim süreçleri, motivasyon kuramlarını ve uygulamalarını, güç ve politika arasındaki farkı ve liderlik yaklaşımlarını açıklamak ve yorumlamak; çatışmaya neden olan etmenleri ve çatışma yönetimini, iş stresinin sebep ve sonuçlarını açıklayarak işletmelerin örgütsel davranış uygulamalarını değerlendirmek ve çözümler önermektir. |
||||||
MBA5290 |
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The aim of this course is to describe the effects of the personalities of the employees on their behavior in the organization, the stages of personality development, and the components of the attitude; explain the relationship between attitude and behavior; explain attitudes such as job satisfaction and organizational commitment and the importance of these attitudes for the organization; to explain the role of perception in the organization and the factors affecting perception by interpreting learning theories and learning in management; to explain individual and group decision making approaches, the differences between groups and teams, and the stages of group development; explain and interpret communication, communication processes, motivation theories and practices, the difference between power and politics, and leadership approaches in organizations; Evaluating the organizational behavior practices of businesses and suggesting solutions by explaining the factors causing conflict and conflict management, the causes and consequences of job stress. |
||||||
İŞL5300 |
FİNANSAL TABLOLARIN ANALİZİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Temel finansal tablolar, bilançonun analize hazır hale getirilmesi, aktarma arındırma teknikleri, rasyo analizi, dikey analiz, yatay analiz, eğilim analizi, sonuçların yorumlanması ve güvenilirlik analizi, gelir tablosu genel kesin mizan gelir tablosu şablonu, mali analiz teknikleri, net işletme sermayesi değişim tablosu, fon akım tablosu, öz kaynaklar değişim tablosu, nakit akım tablosu, kar dağıtım tablosu, satışların maliyeti tablosu. |
||||||
MBA5300 |
ANALYSIS OF FINANCIAL STATEMENTS |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Basic financial statements, preparing the balance sheet for analysis, transfer purification techniques, ratio analysis, vertical analysis, horizontal analysis, trend analysis, interpretation of results and reliability analysis, income statement general final trial balance income statement template, financial analysis techniques, net working capital change statement , funds flow statement, equity change statement, cash flow statement, profit distribution statement, cost of sales statement. |
||||||
İŞL5310 |
MALİYET ANALİZLERİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Maliyet yönetimi, hedef maliyetleme, değer mühendisliği, faaliyete dayalı maliyetleme, yaşam dönemi maliyetleme, kaizen maliyetleme, kalite maliyetleri, işletme bütçeleri, performans ölçümü ve standart maliyet sistemi ve esnek bütçe. |
||||||
MBA5310 |
COST ANALYSIS |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Cost management, target costing, value engineering, activity-based costing, life cycle costing, kaizen costing, quality costs, operating budgets, performance measurement and standard costing system and flexible budget. |
||||||
İŞL5320 |
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
İşletme verilerinin işlenmesi, ofis otomasyonu, bilgilerin raporlanması ve karar verme maksadıyla modern bilgisayar esaslı bilgi sistemlerinin tasarımı, uygulamaya sokulması, kontrol ve stratejik kullanımına ilişkin temeller. Elektronik veri transferi, tedarik zinciri yönetimi, küresel bilgi sistemleri, karar destek ve coğrafi bilgi sistemleri, yapay zeka, uzman sistemler, risk, kontrol ve güvenlik tedbirleri. |
||||||
MBA5320 |
MANAGEMENT KNOWLEDGE SYSTEMS |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Fundamentals of design, implementation, control and strategic use of modern computer-based information systems for business data processing, office automation, information reporting and decision making. Electronic data transfer, supply chain management, global information systems, decision support and geographic information systems, artificial intelligence, expert systems, risk, control and security measures. |
||||||
İŞL5330 |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE GÜNCEL GELİŞMELER |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Örgütsel öğrenme ve insan kaynakları geliştirme alanındaki kuramsal gelişmeler; etkin insan kaynağı belirleme, çözümleme ve geliştirme; farklı ortamlar için insan kaynağı geliştirmek amaçlı eğitim programları tasarlama; örgütsel perspektifte eğitsel program hazırlama için politikalar ve süreçler geliştirme; gereksinim analizi, eğitsel hedeflerin tespiti, içerik belirleme ve düzenleme; öğretim ve değerlendirme stratejileri oluşturma yöntemleri. |
||||||
MBA5330 |
CURRENT DEVELOPMENTS IN HUMAN RESOURCES MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Theoretical developments in organizational learning and human resources development; effective human resource identification, analysis and development; designing training programs to develop human resources for different environments; developing policies and processes for educational program preparation in an organizational perspective; needs analysis, determination of educational goals, content determination and regulation; methods of forming teaching and assessment strategies. |
||||||
İŞL5340 |
LİDERLİK VE MOTİVASYON |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Liderlik ve motivasyon kavramlarının tanımlanması, Liderlik vasıflarının analiz edilmesi ve yönetim ilkeleri, Motivasyonla ilgili vaka çalışmaları ve yaklaşımlar, Bilgi teknolojisi ile liderlik vasıflarında yaratılan etkinin tartışılması, Motivasyon etkileri çerçevesinde gelecekte liderlikte beklenenler, küreselleşme ve liderlik, liderlik, değişim ve yenilik, motivasyonda kapsam kuramları, süreç kuramları, motivasyonda yeni yaklaşımlar, stratejik yönetimde liderlik ve motivasyon. |
||||||
MBA5340 |
LEADERSHIP AND MOTIVATION |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Definition of leadership and motivation concepts, Analysis of leadership qualities and management principles, Case studies and approaches related to motivation, Discussion of the effect created on leadership skills by information technology, Expectations in future leadership within the framework of motivational effects, globalization and leadership, leadership, change and innovation, scope theories in motivation , process theories, new approaches to motivation, leadership and motivation in strategic management. |
||||||
İŞL5350 |
İLERİ DÜZEYDE FİNANSAL MUHASEBE |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Dış bilgi kullanıcılarının ihtiyaç duydukları muhasebe bilgilerinin doğru ve güvenilir olarak üretilmesi, raporlanması, bilanço ve gelir tablosunda yer alan bilgilerin dış bilgi kullanıcılar bakımından anlam ve öneminin kavranmasıdır. |
||||||
MBA5350 |
ADVANCED FINANCIAL ACCOUNTING |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Accurate and reliable production and reporting of accounting information needed by external information users, understanding the meaning and importance of information in the balance sheet and income statement for external information users. |
||||||
İŞL5360 |
ZAMAN YÖNETİMİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Zaman yönetimi, kendini yönetmek, etkin zaman yönetimi için teknikler ve öneriler, zaman yönetimin ana prensipleri, zamanı kaybettiren faktörler, zamanı dengeli kullanma, zaman tuzakları, zaman yönetiminin formülü, pareto analizi iş yaparken nasıl kullanılır, zamanı yönetmedeki sorunların keşfedilmesi, pratik eylem planı oluşturma, yaşamı ve zamanı planlamanın nedenleri, zaman yönetimi egzersizleri, bireysel eylem planı oluşturma. |
||||||
MBA5360 |
TIME MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Time management, self-management, techniques and suggestions for effective time management, main principles of time management, time-wasting factors, balanced use of time, time traps, time management formula, how to use pareto analysis while doing business, discovering problems in time management, creating a practical action plan, reasons for planning life and time, time management exercises, creating an individual action plan.
|
||||||
İŞL5370 |
PERFORMANS YÖNETİMİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Kuruluşların önemli bir İnsan Kaynağı Yönetimi işlevi olan Performans Değerlendirme sürecinin bilimsel temellerini irdelemek ve öğrencilere performans değerlendirme sistemi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. Öğrencilerin Performans Değerleme kavramlarını içselleştirebilmeleri amacıyla derse dâhil edilmiş konular konu anlatımı, sınıf içi alıştırmalar, örnek olay incelemeleri ve iş dünyası örneklerinin tartışılması ile işlenecektir. |
||||||
MBA5370 |
PERFORMANCE MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
It is to examine the scientific foundations of the Performance Evaluation process, which is an important Human Resource Management function of organizations, and to provide students with knowledge and skills on the performance evaluation system. In order for students to internalize the concepts of Performance Evaluation, the topics included in the course will be covered with lectures, in-class exercises, case studies and discussion of business world examples. |
||||||
İŞL5380 |
STRES YÖNETİMİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Stresin tanımı, insanların kişilik özelliklerine göre stresin etkileri ve bağı, stres ve başarı kavramları stres kaynakları ve strese neden olan olaylar, iş stresi ve stres kaynakları, fiziksel ve duygusal stres kaynakları, kurumsal ortamla ilgili stres kaynakları, stresin yapısı ve belirtileri, stresle başa çıkabilme, stresle başa çıkmada etkili yollar, stresle başa çıkmada başarısız yollar, stres ve kişilik, örgütsel stres yönetimi, stres karşısında davranış şekilleri. |
||||||
MBA5380 |
STRESS MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Definition of stress, effects and bond of stress according to people's personality traits, stress and success concepts, sources of stress and stressful events, work stress and sources of stress, sources of physical and emotional stress, sources of stress related to the institutional environment, the structure and symptoms of stress, coping with stress , effective ways of coping with stress, unsuccessful ways of coping with stress, stress and personality, organizational stress management, behavior patterns in the face of stress. |
||||||
İŞL5390 |
YENİLİK YÖNETİMİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Yenilik, yenilikçilik, yenilik yönetimi, teknoloji ve yenilik ilişkisi, teknoloji ve teknolojik yeniliğin işletme tarihindeki yeri ve önemi, buluş ve yenilik ilişkisi, yaratıcılık ve yenilik ilişkisi, yenilik yaratma çevresi, ekonomik faktörler, teknolojik faktörler, sosyo-kültürel faktörler, doğal faktörler, ürün ve hizmet yeniliği, süreç yeniliği, örgütsel yenilik, iş modeli yeniliği, strateji yeniliği, bilgi toplama, kuluçka, aydınlanma, deneme formülleştirme, ticarileşme, yaratıcı düşünme teknikleri, beyin fırtınası, yanal düşünme, ikili çağrıştırma, morfolojik analiz, yaratıcı problem çözme teorisi, araştırma ve geliştirme, fikri mülkiyet hakkının korunması ve desteklenmesi. |
||||||
MBA5390 |
INNOVATION MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Innovation, innovation, innovation management, technology and innovation relationship, the place and importance of technology and technological innovation in business history, invention and innovation relationship, creativity and innovation relationship, innovation environment, economic factors, technological factors, socio-cultural factors, natural factors, product and service innovation, process innovation, organizational innovation, business model innovation, strategy innovation, information gathering, incubation, enlightenment, trial formulation, commercialization, creative thinking techniques, brainstorming, lateral thinking, binary association, morphological analysis, creative problem solving theory , research and development, protection and promotion of intellectual property. |
||||||
İŞL5400 |
SOSYAL PSİKOLOJİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Sosyal çevreyi algılama, şemaların rolü ve etkileri, beden dili ve önemi, sebep atfetme teorileri, özsaygı, özsaygıyı korumakta kullanılan yöntemler, tutumlar ve tutum değiştirme, ikna konuşmaları ve ikna faktörleri, reklamcılık, bilinçaltı reklamcılık ve etkileri. |
||||||
MBA5400 |
SOCIAL PSYCHOLOGY |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Perception of the social environment, the role and effects of schemas, body language and its importance, reason attribution theories, self-esteem, methods used to protect self-esteem, attitudes and attitude change, persuasion speeches and persuasion factors, advertising, subliminal advertising and its effects. |
||||||
İŞL5410 |
KARİYER YÖNETİMİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Kariyer ile ilgili kavramsal çerçeve, kariyer planlama ve gelişimi, kariyer safhaları, dünyadaki kariyer eğilimleri, iş dünyasının yeni mezunlarından beklentileri, performans yönetiminin temel kavramları, zaman yönetimi, profesyonel etik, kariyer yönetimi araçları, kariyer yönetimi uygulamaları, kariyer devreleri, sağlık sektöründe kariyer sorunları, aday sağlama yolları, iş arama kanalları, cv hazırlama, örnek olay ve uygulamalar, girişimcilik ve kariyer, genel değerlendirme. |
||||||
MBA5410 |
CAREER MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Career conceptual framework, career planning and development, career stages, career trends in the world, expectations from new graduates of the business world, basic concepts of performance management, time management, professional ethics, career management tools, career management practices, career cycles, career problems in the health sector , ways to provide candidates, job search channels, CV preparation, case studies and applications, entrepreneurship and career, general evaluation. |
||||||
İŞL5420 |
YÖNETİM ORGANİZASYON |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu ders ile öğrenciler, Yönetim ve organizasyon ilişkisi ve tarihsel süreç Küresele-iş ve işbirliği, Yönetim İlkeleri, Yönetim fonksiyonları (Amaç belirleme ve planlama, karar verme süreci, örgütleme, koordinasyon ve kontrol, Yönetim fonksiyonları (Amaç belirleme ve planlama, karar verme süreci, örgütleme, koordinasyon ve kontrol), Yönetim fonksiyonları (Amaç belirleme ve planlama, karar verme süreci, örgütleme, koordinasyon ve kontrol), Örgütlerde bireyler arası ilişkiler ve haberleşme, Örgütlerde yetke konusu, Örgütlerde gruplar, Örgütlerde önderlik ve Örgütlerde güdüleme, Örgütsel çatışma, Örgütsel öğrenme ve bilgi yönetimi, Örgütlerde değişim ve yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olabileceklerdir. |
||||||
MBA5420 |
MANAGEMENT ORGANIZATION |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
With this course, students, Management and organization relationship and historical process Global-business and cooperation, Management Principles, Management functions (Goal setting and planning, decision making process, organization, coordination and control, Management functions (Goal setting and planning, decision making process) , organization, coordination and control), Management functions (goal setting and planning, decision making process, organization, coordination and control), Interpersonal relations and communication in organizations, Authority in organizations, Groups in organizations, Leadership in organizations and motivation in organizations, Organizational conflict, They will be able to have information about organizational learning and knowledge management, change and management in organizations. |
||||||
İŞL5430 |
SOSYAL SORUMLULUK |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Sosyal sorumluluk kavramları ve işletmelerin sosyal sorumlulukları, bireysel sorumluluk, görev sorumluluğu, yönetsel sorumluluk, iş ahlakı ve önemi, örgütsel ve küresel düzeyde iş ahlakı kültürüne duyulan ihtiyaç, ahlak ve etik kavramları, işletmelerde iş ahlakına ilişkin problem ve ikilemli konular, ayrımcılık, ifşaat, küçülme ve işten çıkarmalar, rekabete dayalı sorunlar, meslek ahlakı, iş ahlakı ve etik yaklaşımlar, normatif ahlak teorileri, ödev ahlakı erdem ahlakı, normatif olmayan ahlak teorileri, işletmelerde ahlaki karar alma ve etik liderlik, örgütlerde etik kavramının önemi, işletme içine yönelik iş ahlakı konuları. |
||||||
MBA5430 |
SOCIAL RESPONSIBILITY |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Concepts of social responsibility and social responsibilities of businesses, individual responsibility, duty responsibility, managerial responsibility, business ethics and its importance, the need for a business ethics culture at organizational and global level, morality and ethical concepts, problems and dilemmas related to business ethics in businesses, discrimination, disclosure, downsizing and layoffs, competitive issues, professional ethics, business ethics and ethical approaches, normative moral theories, duty ethics virtue ethics, non-normative moral theories, ethical decision making and ethical leadership in businesses, the importance of ethics in organizations, business ethics for business subjects. |
||||||
İŞL5440 |
FİNANSAL YÖNETİM |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu dersin temel amacı öğrencileri finansal yönetim konuları ile tanıştırmaktır. Dersin içeriğini kurumsal yönetim, vekalet teorisi, modern portföy teorisi, sermaye varlıklarını fiyatlama modeli, arbitraj fiyatlama teorisi, etkin piyasalar teorisi, değerleme teorileri, temettü teorileri, vade yapısı teorileri, sermaye maliyeti, sermaye yapısı teorileri, ileri vadeli yatırım araçları ve binominal opsiyon modeli oluşturmaktadır. |
||||||
MBA5440 |
FINANCIAL MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The main purpose of this course is to introduce students to financial management issues. The content of the course is corporate governance, agency theory, modern portfolio theory, capital asset pricing model, arbitrage pricing theory, efficient market theory, valuation theories, dividend theories, maturity structure theories, cost of capital, capital structure theories, advanced investment instruments and binominal options model. forms. |
||||||
İŞL5450 |
İŞLETME YÖNETİMİNDE ÖRNEK OLAY ANALİZİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu ders ile öğrenciler, Örnek Olay Kavramı ve Türleri, Örnek Olay Kavramı ve Türleri, İşletme Yönetiminde Örnek Olay Analizinin Önemi, Örnek Olay İnceleme Yöntemleri, Örnek Olay Kurgulama (Yazımı), Örnek Olay Yeniden Kurgulama (Yeniden Yazımı) gibi konularda bilgi sahibi olabileceklerdir. |
||||||
MBA5450 |
CASE ANALYSIS IN BUSINESS MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
With this course, students will be able to learn about the Concept and Types of Case Studies, The Concept and Types of Case Studies, the Importance of Case Study Analysis in Business Management, Case Study Methods, Case Study Editing (Writing), Case Study Re-editing (Rewriting). |
||||||
İŞL5460 |
ÖRGÜT GELİŞTİRME |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu ders ile öğrenciler, Örgüt Geliştirmenin Tarihi, Tanımları ve Türleri, Örgütsel Değişim ve Örgütsel Değişimin Çeşitlilik ve Sınırları, Örgüt Geliştirmenin Karakteristikleri ve Temelleri, Örgütsel Bileşenler, Örgüt Geliştirmede Tanısal (Diagnostik) Faaliyetler, Takım Müdahaleleri ve Gruplar arası Aktiviteler, Bireysel ve Eğitimsel Müdahaleler ve Yapısal Müdahaleler, Örgüt Geliştirme Sürecinde Örgüt ve Uygulama, Eylem Araştırması ve Örgüt Geliştirme, Durumsallık Yaklaşımı ve Örgüt Geliştirme, Örgüt Geliştirme Yetkinlikleri, Örgüt Geliştirmede Problemeler ve Beklentiler gibi konularda bilgi sahibi olabileceklerdir. |
||||||
MBA5460 |
ORGANIZATIONAL DEVELOPMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
With this course, students will learn the History of Organizational Development, Definitions and Types, Organizational Change and the Diversity and Limits of Organizational Change, Characteristics and Fundamentals of Organizational Development, Organizational Components, Diagnostic Activities in Organizational Development, Team Interventions and Intergroup Activities, Individual and Educational Interventions. and Structural Interventions, Organization and Practice in Organizational Development Process, Action Research and Organizational Development, Contingency Approach and Organizational Development, Organizational Development Competencies, Problems and Expectations in Organizational Development. |
||||||
İŞL5470 |
İLERİ MALİYET MUHASEBESİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu ders ile öğrenciler, Maliyet muhasebesinin tanımı, amaçları, gider, harcama maliyet kavramları, giderlerin sınıflandırılması, maliyet muhasebesi kayıt düzeni, Maliyet sisteminin oluşturulması, maliyetlerin kapsamına göre maliyet yöntemleri, Maliyet saptama zamanına göre maliyet yöntemleri, Maliyetlerin saptanma şekline göre (üretim biçimlerine göre) maliyet yöntemleri, Tekdüzen maliyet sisteminin incelenmesi, Giderlerin incelenmesi ilk madde ve malzeme giderleri, İşçi ücret ve giderleri diğer işletme giderleri, Giderlerin dağıtım esasları sipariş ve evre maliyet yöntemlerinde maliyetlerin hesaplanması giderlerin birinci dağıtım esasları, giderlerin ikinci dağıtım esasları, Sipariş ve safha maliyet yöntemlerine göre maliyetlerin hesaplanması, Standart maliyet yönteminin uygulanması, Maliyet bilgilerinin raporlanması ve yönetim kararlarında kullanılması, İşletme bütçelerinin düzenlenmesi gibi konularda bilgi sahibi olabileceklerdir. |
||||||
MBA5470 |
ADVANCED COST ACCOUNTING |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
With this course, the students will be able to learn the definition of cost accounting, its objectives, the concepts of expense, expenditure cost, classification of expenses, cost accounting record order, creation of the cost system, cost methods according to the scope of costs, Cost methods according to the time of cost determination, According to the way of determining the costs (according to the production forms). ) cost methods, Examination of the uniform cost system, Examination of expenses, first material and material expenses, Worker wages and expenses, other operating expenses, Distribution principles of expenses, calculation of costs in order and stage cost methods, first distribution principles of expenses, second distribution principles of expenses, Order and stage cost methods They will be able to have information on issues such as calculating costs according to standards, applying the standard cost method, reporting cost information and using it in management decisions, arranging business budgets. |
||||||
İŞLY5480 |
PROJE DEĞERLENDİRME VE ANALİZ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Projelerin teknik özellikleri, proje tasarımı, fiziksel tesislerin yerleştirilmesi, Pazar analizleri, yatırım kriterlerinin belirlenmesi, net bugünkü değer, iç verim oranı. |
||||||
MBA5480 |
PROJECT EVALUATION AND ANALYSIS |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Technical characteristics of projects, project design, physical facilities placement, market analysis, determination of investment criteria, net present value, internal rate of return.
|
||||||
İŞL5490 |
REKLAM VE PROMOSYON YÖNETİMİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
İşletmenin ürettiği mal ve hizmetler hakkında tüketicilere bilgi verme, onları inandırma, belli bir davranışa yöneltme ve hatırlatma çabaları olarak tanımlayabileceğimiz tutundurmanın en önemli araçlarından biri reklamcılık yönetimidir. Bugün, marka yaratmak ve ona değer katmak uzun dönemli bir reklam ve promosyon planlama sürecine dayanmaktadır. Marka oluşturulmaya marka imajı ve ismi ile ürün ve hizmetlere kimlik kazandırmaya yönelik çalışmalar. |
||||||
MBA5490 |
ADVERTISING AND PROMOTIONAL MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Advertising management is one of the most important means of promotion, which can be defined as efforts to inform consumers about the goods and services produced by the business, to persuade them, to direct them to a certain behavior and to remind them. Today, creating a brand and adding value to it is based on a long-term advertising and promotion planning process. Studies aimed at creating a brand, giving an identity to products and services with brand image and name. |
||||||
İŞL5500 |
MALİYET MUHASEBESİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Maliyet muhasebesi kavramlar, maliyet türlerine göre maliyetlerin sınıflandırılması, maliyetlerin işletme fonksiyonları açısından ayrımı, maliyetlerin zaman açısından ayrımı, maliyetlerin dönem açısından ayrımı, maliyetlerin karar verme açısından ayrımı, hammadde ve malzeme maliyetleri, işçilik maliyetleri, genel imalat maliyetleri, maliyet dağıtım sorunları, maliyet sistemleri, sipariş maliyet sistemi, safha maliyet sistemi, fire sorunları, standart maliyet sistemi, fark analizleri, tek düzende maliyet muhasebesi kayıtları. |
||||||
MBA5500 |
COST ACCOUNTING |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Cost accounting concepts, classification of costs according to cost types, separation of costs in terms of business functions, separation of costs in terms of time, separation of costs in terms of period, separation of costs in terms of decision making, raw material and material costs, labor costs, general manufacturing costs, cost distribution problems, cost systems , order cost system, phase cost system, waste problems, standard cost system, difference analysis, uniform cost accounting records. |
||||||
İŞL5510 |
ÜRÜN VE FİYAT STRATEJİLERİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Ürün tanımları ve temel kavramlar, marka, paketleme, garantiler, patent, lisans, pazarlama karması, yeni ürün süreci, olgun ürün yaşam süreci, stratejileri ve taktikleri, ürün yaşam eğrisi stratejileri, fiyat temel kavramları, fiyat amaçları, talep analizi, maliyet analizi, fiyat saptama yöntemleri, fiyata etki eden faktörler, fiyat uyarlama stratejileri fiyatlama hedeflerinin belirlenmesi, fiyatlama metodunun seçimi, maliyetlerin tahmini, fiyat uyarlama stratejileri, kuruluş yeri seçimi, depolama, stok yönetimi, stok yönetim yöntemleri, ambalajlama, tutundurma bileşenleri, pazarlama iletişim sistemi, reklam, satış promosyonu, kişisel satış, tanıtım, satış promosyonu, halkla ilişkiler. |
||||||
MBA5510 |
PRODUCT AND PRICE STRATEGIES |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Product definitions and basic concepts, brand, packaging, warranties, patent, license, marketing mix, new product process, mature product life cycle, strategies and tactics, product life cycle strategies, price basic concepts, price objectives, demand analysis, cost analysis, price determination methods, factors affecting price, price adjustment strategies, determination of pricing targets, selection of pricing method, estimation of costs, price adjustment strategies, establishment location selection, storage, stock management, stock management methods, packaging, promotion components, marketing communication system, advertising , sales promotion, personal selling, promotion, sales promotion, public relations. |
||||||
İŞL5520 |
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
İletişim kavramı, iletişim öğeleri, iletişim türleri, formal gruplarda iletişim, informal gruplarda iletişim örgütlerde iletişim engelleri, örgütlerde iletişimi iyileştirme, örgütsel iletişimin önemi, örgüt kültürü ve örgütsel iletişim, örgütsel iletişim ve yönetim süreçleri, iletişim modelleri. |
||||||
MBA5520 |
ORGANIZATIONAL COMMUNICATION |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The concept of communication, communication elements, communication types, communication in formal groups, communication in informal groups, communication barriers in organizations, improving communication in organizations, the importance of organizational communication, organizational culture and organizational communication, organizational communication and management processes, communication models. |
||||||
İŞL5530 |
ÖRGÜTSEL ÇATIŞMA YÖNETİMİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Çatışma yönetimi, kurumsal çatışma ve yönetimi, çatışmanın kurumsal iyileştirmeye katkısı, yönetilmeyen çatışmanın bireylere zararları, etkin çatışma çözümü için öneriler, çatışmanın çözümlenmesinde uygun yaklaşımlar, etkin yönetilmeyen çatışmaların kurumsal zararı, iş yerinde çatışma senaryoları, iş yaşamında çatışma faktörleri, çatışmanın psikolojik boyutu, stres faktörü ve çatışma ilişkisi, kişilerarası çatışmanın nedenleri, çatışan taraflar olarak çalışanlar, çatışma artırıcı önleyici olarak iletişim, iletişim kurmadaki potansiyel güçlükler, iletişim bozuklukları, duyguların etkin yönetimi. |
||||||
MBA5530 |
ORGANIZATIONAL CONFLICT MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Conflict management, organizational conflict and its management, the contribution of conflict to institutional improvement, the harm of unmanaged conflict to individuals, suggestions for effective conflict resolution, appropriate approaches to conflict resolution, institutional damage of conflicts that are not effectively managed, conflict scenarios at work, conflict factors in business life, psychological dimension of conflict, stress factor and conflict relationship, causes of interpersonal conflict, those who work as conflict parties, communication as a conflict enhancer, potential difficulties in communicating, communication disorders, effective management of emotions. |
||||||
İŞL5540 |
MÜZAKERE YÖNETİMİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Müzakere kavramı, müzakere süreci, genel özellikleri, temel sorunları, müzakere gerektiren durumlar, iyi bir müzakerecide bulunması gereken özellikler, müzakere yaklaşımları, yumuşak, katı ve sorun çözücü müzakere tarzları ve özellikleri, müzakerenin planlanması, yürütülmesi, sonuçlandırılması, ekip halinde yapılan müzakereler, ekip halinde yapılan müzakerede yaşanan sorunlar ve çözüm yolları, müzakere stratejileri. |
||||||
MBA5540 |
NEGOTIATION MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The concept of negotiation, negotiation process, general characteristics, basic problems, situations that require negotiation, the characteristics that a good negotiator should have, negotiation approaches, soft, rigid and problem-solving negotiation styles and characteristics, planning, conducting, concluding negotiation, team negotiations, team Problems and solutions in negotiation, negotiation strategies. |
||||||
İŞL5550 |
ULUSLARARASI YÖNETİM |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Dersin İçeriği: Küresel dünyada değerler ve iş ahlakının incelenmesi,uluslar arası pazarlara girişte toplum kültürünün öneminin ortaya konulması, küresel ölçekte insan kaynaklarının yönetimi, kültürlerarası iletişim ve etkin müzakere yönetiminin ele alınması ile uluslar arası takımların başarı koşullarının incelenmesi. |
||||||
MBA5550 |
INTERNATIONAL MANAGEMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Course Content: Examining values and business ethics in the global world, revealing the importance of social culture in entering international markets, handling human resources on a global scale, intercultural communication and effective negotiation management, and examining the success conditions of international teams. |
||||||
İŞL5560 |
ÇAĞDAŞ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu ders ile öğrenciler, Örgüt kuramının tarihsel gelişimi (Klasik okul), Örgüt kuramının tarihsel gelişimi (Neo-Klasik okul), Sistem kuramı, Durumsallık kuramı, İşlem maliyeti kuramı, Kaynak bağımlılığı kuramı, Vekâlet kuramı, Örgütsel ekoloji, Kurumsal kuram, Örgütsel ağlar, Örgüt çalışmalarında kaos ve karmaşıklık kuramları gibi konularda bilgi sahibi olabileceklerdir. |
||||||
MBA5560 |
CONTEMPORARY MANAGEMENT APPROACHES |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
With this course, students will learn the historical development of organization theory (classical school), historical development of organization theory (neo-classical school), systems theory, contingency theory, transaction cost theory, resource dependency theory, agency theory, organizational ecology, institutional theory, organizational networks. They will be able to have information on issues such as chaos and complexity theories in organizational studies. |
||||||
İŞL5570 |
MALİYET SİSTEMLERİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Temel kavramlar, maliyet sisteminin oluşturulması, maliyetlerin kapsamlarına göre maliyet sistemleri, maliyetlerin saptanma zamanına göre maliyet sistemleri, maliyetlerin saptanma şekline (üretim biçimlerine göre) maliyet sistemleri, giderlerin incelenmesi, sipariş ve safha maliyet yöntemlerinde maliyetlerin hesaplanması, standart maliyet yöntemi, maliyet bilgilerinin raporlanması ve yönetim kararlarında kullanılması ve işletme bütçelerinin düzenlenmesi. |
||||||
MBA5570 |
COST SYSTEMS |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Basic concepts, creation of the cost system, cost systems according to the scope of the costs, cost systems according to the time of determination of the costs, cost systems according to the way of determining the costs (according to the production styles), examination of expenses, calculation of costs in order and stage cost methods, standard cost method, reporting of cost information and use in management decisions and regulation of operating budgets. |
||||||
İŞL5580 |
YÖNETİCİ YETİŞTİRME VE GELİŞTİRME |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
İnovatif bakış açısı ile profesyonel dünyada geçerli bilgilere dayalı olarak hazırlanan bu sertifika programı, katılımcıların yöneticilik kabiliyetlerini geliştirmeyi ve liderlik vizyonuna değer katmayı hedeflemektedir. Alanında uzman akademisyenlerin ve sektör profesyonellerinin yer aldığı güçlü eğitmen kadrosuyla gerçekleştirilecek olan bu programda; bir yöneticinin mutlaka sahip olması ve geliştirmesi gereken yetenek alanlarını kapsayan konularla beraber, ‘’İnovatif Kurum Kültürü’’, ‘’Yetenek Yönetimi’’, ‘’Karar Vericiler için Oyun Teorisi’’ gibi fark yaratacak güncel konular da yer almaktadır. Eğitimde vaka çalışmaları uygulanarak teorik bilgilerin pekiştirilmesi sağlanacaktır. |
||||||
MBA5580 |
EXECUTIVE TRAINING AND DEVELOPMENT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
This certificate program, prepared with an innovative perspective and based on valid knowledge in the professional world, aims to improve the management skills of the participants and add value to the leadership vision. In this program, which will be held with a strong instructor staff, which includes expert academics and industry professionals; In addition to the topics covering the areas of talent that a manager must have and develop, there are also current topics that will make a difference such as "Innovative Corporate Culture", "Talent Management", "Game Theory for Decision Makers". Theoretical knowledge will be reinforced by applying case studies in education. |
||||||
İŞL5590 |
REKABETÇİ STRATEJİLER |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu ders ile öğrenciler, Strateji kavramı, rekabet kavramı, Sektörlerin yapısal analizi, Makale tartışması, Sektör analizlerinin sunumu, Porter’ın elmas modeli, Genel rekabet taktik ve stratejileri, Firma analizlerinin sunumu, Rekabet gücü, Rekabet politikası, rekabet hukuku gibi konularda bilgi sahibi olabileceklerdir. |
||||||
MBA5590 |
COMPETITIVE STRATEGIES |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
With this course, students will be able to gain knowledge on the concepts of Strategy, the concept of competition, Structural analysis of sectors, Article discussion, Presentation of sector analysis, Porter's diamond model, General competition tactics and strategies, Presentation of company analysis, Competitiveness, Competition policy, competition law. they can be. |
||||||
İŞL5600 |
FİNANSAL MUHASEBE |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Tekdüzen muhasebe sisteminin amacı ve kapsamı, muhasebenin temel kavramları, muhasebe politikalarının açıklanması, mali tablolar, hesap planı, aktif hesapların incelenmesi, pasif hesapların incelenmesi, gelir tablosu hesaplarının incelenmesi, maliyet hesaplarının incelenmesi ve nazım hesaplarının incelenmesi. |
||||||
MBA5600 |
FINANCIAL ACCOUNTING |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Purpose and scope of uniform accounting system, basic concepts of accounting, explanation of accounting policies, financial statements, chart of accounts, examination of active accounts, examination of passive accounts, examination of income statement accounts, examination of cost accounts and examination of off-balance sheet accounts. |
||||||
İŞL5610 |
STRATEJİK BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu ders ile öğrenciler, İşletmelerin uzun dönemde sürdürülebilir rekabet üstünlüğü sağlayacak stratejileri bilir. Yönetimin temel işlevleri hakkında bilgi sahibi olur. Stratejik yönetimin tarihsel gelişimini değerlendirebilir. Küreselleşmenin dinamiklerini analiz edebilir. Rekabetçi stratejileri değerlendirebilir ve nerede, ne zaman uygulanması gerektiğini bilir. |
||||||
MBA5610 |
STRATEGIC INFORMATION SYSTEMS |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
With this course, students know the strategies that will provide a sustainable competitive advantage in the long term. Gains knowledge about the basic functions of management. Evaluate the historical development of strategic management. Analyze the dynamics of globalization. Evaluate competitive strategies and know where and when to implement them. |
||||||
İŞL5620 |
İLERİ DÜZEYDE YÖNETİM MUHASEBESİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Yönetim muhasebesinin amaçları, muhasebe bilgi sistemi içindeki yeri, giderlerin değişkenlik açısından sınıflandırılması, bilgisayar uygulaması ile değişkenlik hesaplanması, başabaş noktası analizi, mamul karışımı, maksimum kâr hesabı, zarar eden ürünlere ilişkin karar alınması, sipariş kabulü/reddi karar mekanizması, fiyatlandırma kararlarının alınması, değişken maliyet yöntemi, gelir tablosunun düzenlenmesi, standart maliyette genele üretim giderleri sapma analizleri, maliyet yönetimi, maliyet kontrolü, stratejik yönetim kararları ve maliyet yönetimi konusunda bilgi vermek.
|
||||||
MBA5620 |
ADVANCED MANAGEMENT ACCOUNTING |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Purposes of management accounting, its place in the accounting information system, classification of expenses in terms of variability, calculation of variability with computer application, breakeven point analysis, product mix, maximum profit calculation, decision making regarding loss-making products, order acceptance/rejection decision mechanism, pricing decisions, To give information about variable cost method, preparation of income statement, deviation analysis of general production expenses in standard cost, cost management, cost control, strategic management decisions and cost management. |
||||||
İŞL5630 |
FİNANSTA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu dersin amacı önemli finansal olayların, krizlerin ve düzenlemelerin güncel örnekler ile tartışılması, finansal planlama yapan şirketlerin ve kişilerin yatırım ve finansman kararlarını etkileyen temel faktörleri seçilen çalışmalar ile açıklayarak öğrencilerin yorumlama ve güncel konuları takip etme yeteneğinin geliştirilmesidir. Bu derste, Global Finansal Sistem, Finans Merkezleri, Finansal Krizler, Basel Düzenlemeleri, Şirket Skandalları, Yatırım Sorunları, Kurumsal Finansman Olayları, Kişisel Finansman gibi konular hakkında bilgi verilecektir. |
||||||
MBA5630 |
CURRENT APPROACHES IN FINANCE |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The aim of this course is to discuss important financial events, crises and regulations with current examples, and to develop students' ability to interpret and follow current issues by explaining the main factors that affect the investment and financing decisions of financial planning companies and individuals with selected studies. In this course, information will be given on topics such as Global Financial System, Financial Centers, Financial Crises, Basel Regulations, Company Scandals, Investment Problems, Corporate Finance Events, Personal Finance. |
||||||
İŞL5640 |
MUHASEBEDE GÜNCEL KONULAR |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Muhasebe kuramı ve piyasa uygulamalarındaki son gelişmelerin incelenmesi, muhasebede etik, muhasebe standartları, denetim türleri, denetim faaliyetleri, teknoloji tabanlı muhasebe eğitimi konularında yetkinlik kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu derste, Muhasebede güncel konular, muhasebe makale tartışmaları, muhasebe olay çalışmaları, maliyet ve yönetim muhasebesinde güncel konular, maliyet ve yönetim muhasebesi makale tartışmaları, maliyet ve yönetim muhasebesi olay çalışmaları, ileri muhasebede güncel konular, ileri muhasebe makale tartışmaları, ileri muhasebe olay çalışmaları, etik, muhasebe standartları, denetim, teknoloji ile muhasebe ilişkisi gibi konular ele alınacaktır. |
||||||
MBA5640 |
CURRENT ISSUES IN ACCOUNTING |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
It is aimed to examine the latest developments in accounting theory and market practices, to gain competence in accounting ethics, accounting standards, audit types, audit activities, technology-based accounting education. In this course, current issues in accounting, accounting article discussions, accounting case studies, current issues in cost and management accounting, cost and management accounting article discussions, cost and management accounting case studies, current issues in advanced accounting, advanced accounting article discussions, advanced accounting case studies Topics such as ethics, accounting standards, auditing, and the relationship between technology and accounting will be covered. |
||||||
İŞL5650 |
DOĞRUSAL PROGRAMLAMA |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu dersin amacı, öğrencilerin doğrusal programlamanın temellerini ve çözüm tekniklerini öğrenebilmesi ve doğrusal programlama çözüm yazılımlarını kullanarak sonuçları yorumlayabilme yeteneği kazanmasıdır. Bu derste, İşletme, Yönetim, Bilimsel Yönetim, Yönetim Bilimi, Karar Verme ve Karar Süreci; Karar Modelleri, Doğrusal Karar Modeli, Konveks Küme; Doğrusal Programlamanın Temel Teoremleri; Simpleks Algoritmasının Temelleri; Simpleks Algoritmasının Yeterliliği/ Yapay Değişken Kullanımı; Özel Doğrusal Karar Modelleri; Doğrusal Programlamada İkillik; Duyarlılık Analizleri; Simpleks Algoritmasında Döngü; Düzeltilmiş Simpleks Algoritması; Sınırlandırılmış değişken tekniği; Tamsayılı doğrusal programlama; Dal ve Sınır Tekniği gibi konular ele alınacaktır. |
||||||
MBA5650 |
LINEAR PROGRAMMING |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The aim of this course is to enable students to learn the basics and solution techniques of linear programming and to gain the ability to interpret results using linear programming solution software. In this course, Business, Management, Scientific Management, Management Science, Decision Making and Decision Process; Decision Models, Linear Decision Model, Convex Set; Fundamental Theorems of Linear Programming; Fundamentals of Simplex Algorithm; Sufficiency of Simplex Algorithm/ Use of Artificial Variables; Special Linear Decision Models; Binary in Linear Programming; Sensitivity Analysis; Looping in Simplex Algorithm; Revised Simplex Algorithm; constrained variable technique; Integer linear programming; Topics such as Branch and Boundary Technique will be covered. |
||||||
İŞL5660 |
İŞLETMELERDE NİCEL KARAR VERME YÖNTEMLERİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu dersin amacı, öğrencilerin, işletme karar problemlerini tek ve çok kriterli karar analizi, markov analizi, simülasyon modellemesi gibi nicel teknikleri kullanarak formüle edip çözebilmesi için gerekli niteliklere ve altyapıya sahip olmasıdır. Bu derste, Karar Teorisi - Temel Kavramlar, Karar Problemlerinin Özellikleri ve Karar Ortamları (Risk, Bilgisizlik, Belirsizlik), Fayda Teorisi, Rasyonalite ve Karar Verme, Bilgisizlik (Belirsizlik) Altında Karar Verme, Risk Altında Karar Verme, Çok Safhalı Kararlar ve Karar Ağaçları, Bayes Karar Analizi, Oyun Teorisi, Markov Analizi, Grup Kararları ve Sosyal Seçim, Çok Kriterli Karar Verme - Temel Kavramlar, Çok Kriterli Karar Verme - Analitik Hiyerarşi Süreci, Çok Kriterli Karar Verme - Analitik Ağ Süreci, Veri Zarflama Analizi, Simülasyon - Temel Kavramlar ve Uygulamalar gibi konular ele alınacaktır. |
||||||
MBA5660 |
QUANTITATIVE DECISION MAKING METHODS IN BUSINESSES |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The aim of this course is to provide students with the necessary qualifications and background to formulate and solve business decision problems using quantitative techniques such as single and multi-criteria decision analysis, markov analysis, simulation modeling. In this course, Decision Theory - Basic Concepts, Properties of Decision Problems and Decision Environments (Risk, Ignorance, Uncertainty), Utility Theory, Rationality and Decision Making, Decision Making Under Ignorance (Uncertainty), Decision Making Under Risk, Multistage Decisions and Decision Trees , Bayesian Decision Analysis, Game Theory, Markov Analysis, Group Decisions and Social Choice, Multi-Criteria Decision Making - Fundamental Concepts, Multi-Criteria Decision Making - Analytical Hierarchy Process, Multi-Criteria Decision Making - Analytical Network Process, Data Envelopment Analysis, Simulation - Basic Topics such as Concepts and Applications will be covered. |
||||||
İŞL5670 |
YALIN ÜRETİM |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu dersin amacı öğrencilere üretimde; üretim sistemlerinin sınıflandırılması, değer akışı haritalandırma, yalın üretim felsefesinin, yalın üretim temel prensiplerinin, israf tanımı ve çeşitlerinin, yalın üretim tekniklerinden 5S, SMED, TPM, JIT ve KANBAN teknikleri gibi yalın üretim tekniklerini ve yaklaşımlarını uygulama ile birlikte vermektir. Bu derste, Yalın Üretime Giriş, Yalın üretim Araç ve Teknikleri Değer Akış Analizi, Hücresel Üretim, Hazırlık Sürelerinin Analizi ve Düşürülmesi, Yalın Üretim Teknikleri ilişkisi, 5S Tekniği, SMED Tekniği, TPM Tekniği, SMED-TPM İlişkisi, JIT Tekniği gibi konular ele alınacaktır. |
||||||
MBA5670 |
LEAN MANUFACTURING |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The aim of this course is to provide students with production; Classification of production systems, value stream mapping, lean production philosophy, lean production basic principles, waste definition and types, lean production techniques and approaches such as 5S, SMED, TPM, JIT and KANBAN techniques, together with application. In this course, topics such as Introduction to Lean Manufacturing, Lean Manufacturing Tools and Techniques Value Stream Analysis, Cellular Manufacturing, Analysis and Reduction of Setup Times, Lean Manufacturing Techniques relationship, 5S Technique, SMED Technique, TPM Technique, SMED-TPM Relation, JIT Technique will be discussed. . |
||||||
İŞL5680 |
NÖROPAZARLAMA |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Pazarlama stratejilerinin belirlenmesinde, nörobilim yöntemlerinin etkileri, tüketicinin korunması sürecinde nörobilim verilerinden yararlanılması ve nöropazarlama stratejileri ile nöropazarlamanın etik boyutu bu dersin amacını oluşturmaktadır. Bu ders, Nöropazarlamaya Giriş,Kavramsal Temeller ve Kullanılan Teknikler, Dikkat ve Bilinç,Duygular,Tercih ve Beğeni,Duyusal Nöropazarlama,Öğrenme ,Ara sınav,Hafıza,Karar verme Süreçleri,Sosyal ve Kültürel Farklılıklar,Tercihleri Öngörmek,Zihin Okuma,Etik Kaygılar ,Genel Tekrar,Genel Sınav; konularını içermektedir. Bu dersin sonunda öğrenci, Nöropazarlamadaki temel kavramları bilir, Nöropazarlamanın önemini kavrar ve Nörobilim yöntemlerinin pazarlama stratejileri üzerindeki etkilerini anlar. |
||||||
MBA5680 |
NEUROMARKETING |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The aim of this course is to determine the marketing strategies, the effects of neuroscience methods, the use of neuroscience data in the process of consumer protection, neuromarketing strategies and the ethical dimension of neuromarketing. This course, Introduction to Neuromarketing, Conceptual Fundamentals and Techniques Used, Attention and Consciousness, Emotions, Preference and Appreciation, Sensory Neuromarketing, Learning, Midterm, Memory, Decision Making Processes, Social and Cultural Differences, Predicting Preferences, Mind Reading, Ethical Concerns, General Review, General Examination; includes topics. At the end of this course, the student knows the basic concepts in Neuromarketing, understands the importance of Neuromarketing and understands the effects of Neuroscience methods on marketing strategies. |
||||||
İŞL9000 |
DÖNEM PROJESİ |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Öğrenciler proje dersi çerçevesinde, almış oldukları dersler ve ilgileri doğrultusunda belirleyecekleri ve proje danışmanı öğretim üyesinin onayını aldıkları bir projeyi hazırlarlar. Proje, dönem sonunda proje danışmanlarına teslim edilir. Tüm Hocalar için proje dersi açılacaktır. |
||||||
MBA9000 |
TERM PROJECT |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Within the framework of the project course, students prepare a project that they will determine in line with the courses they have taken and their interests and get the approval of the project advisor lecturer. The project is delivered to the project consultants at the end of the term. A project course will be opened for all teachers. |
GYY9000 |
DÖNEM PROJESİ |
S |
3 |
1 |
0 |
8 |
Öğrenciler proje dersi çerçevesinde, almış oldukları dersler ve ilgileri doğrultusunda belirleyecekleri ve proje danışmanı öğretim üyesinin onayını aldıkları bir projeyi hazırlarlar. Proje, dönem sonunda proje danışmanlarına teslim edilir. Tüm Hocalar için proje dersi açılacaktır. |
||||||
EIM9000 |
TERM PROJECT |
S |
3 |
1 |
0 |
8 |
Within the framework of the project course, students prepare a project that they will determine in line with the courses they have taken and their interests and get the approval of the project advisor lecturer. The project is delivered to the project consultants at the end of the term. A project course will be opened for all teachers. |
Hızlı Erişim