Ders İçerikleri
İŞLETME ANABİLİM DALI DOKTORA PROGRAMI YENİ KODLU DERSLER VE İÇERİKLERİ
(TÜRKÇE-İNGİLİZCE)
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
SBE5000 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ |
Z |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bilim, Teori Ve Olaylar, Determinizm, Bilimsel Yöntemin Özellikleri, Bilimsel Araştırmalar, Araştırma Tanımı Ve Araştırma Tipleri, Araştırmanın Planlanması, Aşamaları Ve Yürütülmesi, Sağlık Araştırmaları İçin Konuların Seçilmesi Ve Araştırmaların Düzenlenmesi, Ölçüm İşlemleri Ve Ölçekler, Nedensel İlişkilerin İncelenmesi, Araştırma Hakkında Genel Bilgiler, Örnekleme Ve Örnekleme Yöntemleri, Çalışmada Kullanılacak Veri Toplama Araç Ve Gereçlerinin Geliştirilmesi, Anket Yöntemi Ve Anket Sorularının Oluşturulması, Araştırmalarda Etik Kurallar, Verilerin Analize Hazırlanması, İstatistiksel Analizler Ve Verilerin Özetlenmesi, Araştırma Raporunun Yazımı Ve Yazım Kuralları, Araştırma Raporlarının Değerlendirilmesi Ve Sunumu |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
SSI5000 |
SCIENTIFIC RESEARCH TECHNIQUES AND PUBLICATION ETHICS |
Z |
3 |
0 |
3 |
6 |
Science, Theory and Events, Determinism, Features of Scientific Method, Scientific Research, Research Definition and Research Types, Planning, Stages and Conducting Research, Selecting Subjects for Health Research and Organizing Research, Measurement Processes and Scales, Examination of Causal Relations, General Information About Research , Sampling and Sampling Methods, Development of Data Collection Tools and Equipment to be Used in the Study, Formation of Survey Method and Survey Questions, Ethical Rules in Research, Preparation of Data for Analysis, Statistical Analysis and Data Summarization, Writing and Writing Rules of Research Reports, Evaluation and Presentation of Research Reports
|
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL1002 |
UZMANLIK ALAN DERSİ |
Z |
6 |
0 |
0 |
6 |
Dersin amacı öğrencinin kendi seçtiği bir alanda ileri düzey bilgi edinmesini, araştırma tecrübesi elde etmesini ve konu üzerine oluşmuş akademik literatüre katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır. Öğrencinin teorik veya deneysel bir alanda, ve ilgisini çeken herhangi bir konudaki o güne ait en son bilgileri öğrenmesi, ve ardından ilgili literatüre güncel, orjinal ve faydalı bir katkı yapması beklenmektedir. Öğrencinin ilgi alanları çerçevesinde öğretim görevlisi ile birlikte ilgi duyulan konu üzerinde bir araştırma projesi oluşturulur. Öğrenci her hafta belirlenen saatlerde dersi veren öğretim üyesine okudukları hakkında rapor verir. Bunlarla birlikte öğrenci belirledikleri konu üzerine öğretim üyesinin gözetmenliğinde orjinal çalışmasına devam eder. Ders, öğrencinin konuya ait en son literatürün bir yorumunu, bu literatüre yapılabilecek katkılardan da bahsetmek suretiyle öğretim görevlisine sunması ile devam eder. Bu süreçte öğrenciden bu alanda bir ya da iki adet mini proje hazırlaması da istenir. Ders, dönem sonunda yapılan çalışmanın öğretim üyesinin değerlendirilmesine sunulmasıyla son bulur. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA1002 |
SPECIALIZED FIELD COURSE |
Z |
6 |
0 |
0 |
6 |
The aim of the course is to enable the student to gain advanced knowledge in a field of his own choosing, to gain research experience and to start contributing to the academic literature on the subject . The student is expected to learn the latest information of the day in a theoretical or experimental field, and on any subject of interest, and then make an up-to-date, original and useful contribution to the relevant literature . Within the scope of the student's interests, a research project is created on the subject of interest with the lecturer. The student reports on what he has read to the lecturer at the specified hours every week. In addition, the student continues his original work on the subject they have determined under the supervision of the instructor . The course continues with the student presenting an interpretation of the latest literature on the subject to the lecturer, with a mention of the possible contributions to this literature. In this process, the student is also asked to prepare one or two mini projects in this area. The course ends when the work done at the end of the semester is presented to the lecturer for evaluation. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7010 |
DOKTORA SEMİNERİ |
Z |
6 |
2 |
1 |
6 |
Bu derste öğrencilerin belirli bir felsefi metin ya da akımı eleştirel şekilde çalışması beklenir. Her doktora öğrencisinin kendi seçtiği bir öğretim üyesi ile yürüttüğü tez çalışmasına yönelik seminer dersidir. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7010 |
DOKTORAL SEMINAR |
Z |
6 |
2 |
1 |
6 |
In this course, students are expected to critically study a particular philosophical text or trend. It is a seminar course for the thesis work carried out by each doctoral student with a faculty member chosen by himself. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7020 |
DOKTORA YETERLİLİK |
Z |
6 |
0 |
6 |
24 |
Öğrencinin doktora eğitimi boyunca aldığı bütün derslerden oluşacak bir yeterlilik sınavına hazırlanması ve tez yazma yeterliliğini kazanması. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7020 |
DOCTORAL QUALIFICATION |
Z |
6 |
0 |
6 |
24 |
Lecturer doctoral student of education throughout received from all the courses will consist of a qualification exam preparation and thesis writing proficiency win. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7030 |
DOKTORA TEZİ |
Z |
6 |
0 |
6 |
24 |
“Bilime yenilik getirmek”, “Yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek” ve “Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak” amaçlarından en az birini yerine getirmek üzere, özgün değeri ve yaygın etkisi olacak bir konunun seçilmesi, araştırmanın planlanması ve yürütülmesi.
|
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7030 |
DOCTORAL THESIS |
Z |
6 |
0 |
6 |
24 |
Selecting a subject that will have original value and widespread impact, planning and conducting the research in order to fulfill at least one of the objectives of "bringing innovation to science", " developing a new scientific method" and " applying a known method to a new field" |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7040 |
Organizasyon ve Yönetsel Davranış Analizleri |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu ders yönetim disiplinine giriş niteliğinde bir derstir. Planlama, örgütleme, liderlik etme ve kontrol fonksiyonları ile ilgili yönetsel yaklaşımları ve sorunları kapsamaktadır. Ders, küresel iş ortamındaki meseleleri, yenilik, iş etiği, karar verme, örgütsel tasarım, liderlik ve örgütsel kontrol gibi konuları içermektedir. Ders ayrıca, güncel iş sorunlarını çözmeye yönelik önerilen yönetim düşüncelerinin tartışılmasını da içermektedir. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7040 |
Organization and Managerial Behavior Analysis |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
This course is an introductory course in management discipline. It covers managerial approaches and problems related to planning, organizing, leading and controlling functions. The course covers issues in the global business environment, such as innovation, business ethics, decision making, organizational design, leadership and organizational control. The course also includes a discussion of suggested management ideas for solving current business problems. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7050 |
İnsan Kaynaklarının Yönetsel Analizleri |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
İşletmenin destek aktiviteleri kapsamında yer alan insan kaynaklarının yönetimi ve ilkeleri,örgütlenmesi, iş analizi, personel planlaması, personel sağlama ve secme, oryantasyon, egitim, yetistirme ve gelistirme, kariyer planlaması, ödül ve ücretlendirme gibi temel fonksiyonları kapsar. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7050 |
Managerial Analysis of Human Resources |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
It covers basic functions such as the management and principles of human resources, organization, job analysis, personnel planning, personnel recruitment and selection, orientation, training, training and development, career planning, rewards and remuneration, which are included in the support activities of the enterprise. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7060 |
Teknoloji ve Yenilik Yönetimi |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Teknoloji ve teknoloji yönetimi ile ilgili temel kavramlar, teknoloji yönetimi faaliyetleri (edinim, kullanım, tanımlama, öğrenme, koruma ve seçme) ve teknoloji yönetimi araçları (patent analizi, portföy yönetimi, teknoloji yol haritası, s-eğrisi, aşama-geçit yöntemi, değer analizi), araştırma -geliştirme (ar-ge) ve yenilik yönetimi konularını içerir. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7060 |
Tecnology And Innovation Management |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Basic concepts of technology and technology management, technology management activities (acquisition, use, ıdentification, learning, protection and selection) and technology management tools (patent analysis, portfolio management, technology roadmap, s-curve, stage-gate method, value analysis), research-development (r&d) and ınnovation management. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7070 |
Finansman Teorileri ve Yön Veren İlkeler |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Vekalet teorisi, modern portföy teorisi, sermaye varlıklarını fiyatlama modeli, arbitraj fiyatlama teorisi, etkin piyasalar teorisi, değerleme teorileri, temettü teorileri, vade yapısı teorileri, sermaye maliyeti, sermaye yapısı teorileri, dow teorisi, fisher modeli, binomial opsiyon modeli, davranışsal finans teorileri |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7070 |
Financing Theories and Guiding Principles
|
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Agency theory, modern portfolio theory, capital asset pricing model, arbitrage pricing theory, efficient market hypothesis, valuation theories, dividend theories, term structure theories, cost of capital, capital structure theories, dow theory, fisher effect, purchasing power parity, black schools model, binomial option model, futures. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7080 |
Yönetim ve Maliyet Muhasebesinde Güncel Konular |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Değer kavramı, değer yaratan ve yaratmayan faaliyetler, strateji kavramı, stratejik yönetim, stratejik maliyet yönetiminin anahtar konuları; değer zinciri analizi, stratejik konumlandırma analizi, maliyet etkenleri analizi, stratejik maliyet yönetimini destekleyen yaklaşımlar; faaliyet tabanlı maliyetleme, mamul yaşam dönemi maliyetleme, hedef maliyetleme, tam zamanında üretim yaklaşımı, ekonomik katma değer yaklaşımı, kalite maliyetleri, giderlerin faaliyet hacmine göre sınıflandırılması, maliyet analizleri, kar planlaması, değişken maliyet yöntemi, alternatif seçim kararları, raporlama. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7080 |
Current Issues in Management and Cost Accounting |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The value concept, the value added and nonvalue added activities, the strategy concept, strategic management, the key issues of strategic cost management; value chain analysis, strategic positioning analysis, cost driver analysis, the approaches supporting strategic cost management; activity-based costing, life cycle costing, target costing, just in time manufacturing, economic value added approach, quality costs, classification of expenses by activity volume, cost analysis, profit planning, variable cost method, alternative selection decisions, reporting. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7090 |
İleri Muhasebe Uygulamaları |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Muhasebe ile ilgili temel kavramlar, konsolide finansal tablolar, güncel muhasebe sorunları, genel muhasebe, maliyet muhasebesi, şirketler muhasebesi, mali tablolar analizi, muhasebe standartları, banka muhasebesi, dış ticaret işlemleri muhasebesi, finansal yönetim, Türk vergi sistemi, yönetim muhasebesi, denetim, sigorta muhasebesi, turizm işletmeleri muhasebesi, inşaat muhasebesi, enflasyon muhasebesi ve muhasebe fişleri, faturaları, belgeleri, formları, vergi beyannameleri ve formları, defter tutma pratikleri. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7090 |
Advanced Accounting Practices |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Fundamental concepts about accounting, consolidated financial statements and current ıssues in accounting, general accounting, cost accounting, corporate accounting, financial statement analysis, accounting standards, bank accounting, accountıng for foreign trade transactions, financial management, turkish tax system, managerial accounting, auditıng, accounting for ınsurance companies, accounting for tourism enterprises, accounting for construction companies, ınflation accounting and accounting vouchers, documents, forms, tax returns, book-keeping practices etc. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7100 |
Tüketici Davranışları ve Tüketim Teorisi |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Tüketiciyi tanımak, tüketici davranış modellerini anlamak, tüketici davranış rollerini anlamak, satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak, tüketici karar alma sürecini değerlendirmek. Sözlü ve görsel sunum teknikleri ve teknolojileri ile, tartışma ve örnek olaylar ile ders işlenmektedir. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7100 |
Consumer Behavior and Consumption Theory |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Introduction to change and organizational change, organizations and their changing environments, data and myths about change, architecture of change, parameters of commitment and collaborators, change parameters, culture parameters, initiating change, action methods for change strategies, organizational development, TOM-BPR for change strategies current issues in change management |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7110 |
Marka Yönetiminin Stratejik Uygulamaları |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu dersin amacı doktora öğrencilerine marka yönetiminde kritik düşünme ve araştırma yapma konusunda bir baz yaratmaktır. Dersin konuları arasında müşteri bilgisi (öğrenme, bellek ve kategorizasyon), tutum ve ikna teorileri, duygular ve sosyal etkiler bulunmaktadır. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7110 |
Strategic Applications of Brand Management |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The aim of this course is to provide PhD students with a basis for critical thinking and research in brand management. Course topics include client knowledge (learning, memory and categorization), theories of attitude and persuasion, emotions and social influences. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7120 |
Pazarlamada Güncel Konular |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu dersin amacı öğrencilerin pazarlama alanındaki kavram ve kurumları irdelemelerine, pazarlama yazınında yeni olan kavram ve konuları takip etmelerine yol göstermektir. Bu dönemde yapılacak araştırma ve okumalar, pazarlama alanında çalışmalarını sürdürecek araştırmacıların seminer ve tez konularında, orijinal ve yeni konular bulmalarına yardımcı olacaktır. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7120 |
Current Topics in Marketing |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The aim of this course is to guide students to examine concepts and institutions in the field of marketing, and to follow new concepts and issues in marketing literature. The research and readings to be made during this period will help researchers who will continue their studies in the field of marketing to find original and new topics in seminar and thesis topics. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7130 |
İşletme Analiz ve Planlaması |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
İş süreçlerine giriş, kurumsal sistemlere giriş, kurumsal kaynak planlama (kkp) ile muhasebeye giriş, kkp ile satın alma süreçleri, kkp ile satış süreçleri, kkp ile üretim süreci, envanter ve depo yönetimi süreçleri, malzeme planlama süreçleri, süreç entegrasyonu, tedarik zinciri yönetimi ve erp. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
İŞL7130 |
Business Analysis and Planning |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Introduction to business processes, ıntroduction to enterprise systems, ıntroduction to accounting with enterprise resource planning (erp), purchasing processes with erp, sales processes with erp, production process with erp, ınventory and warehouse management processes, material planning processes, process integration, supply chain management and erp. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7140 |
Üretim ve Operasyonel Yönetim |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Üretim süreci ile ilgili temel bilgiler, üretim fonksiyonları arası entegrasyon, üretim sistemleri, üretim yönetimi kararları, üretim teknolojileri ve teknoloji seçimi, fabrika düzeni ve makine-ekipman yerleştirme, montaj hattı dengelemesi, kapasite planlaması, lojistik, toplam kalite yönetimi. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7140 |
Production and Operational Management |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Basic information about the production process, integration between production functions, production systems, production management decisions, production technologies and technology selection, factory layout and machine-equipment placement, assembly line balancing, capacity planning, logistics, total quality management. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7150 |
İşletmelerde Yönetim Bilişim Sistemleri Uygulamaları |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Temel bilişim sistem ve teknolojilerinin analizi, bilişim sistemleri geliştirme yöntemleri, bilgisayar donanım, yazılım ve programları, yönetim bilişim sistemlerinin tasarımı, veri madenciliği, veri ambarları, karar destek sistemleri, bilişim sistemleri güvenliği ve kontrolü. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7150 |
Management Information Systems Applications |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Analysis of basic information systems and technologies, information systems development methods, computer hardware, software and programs, design of management information systems, data mining, data warehouses, decision support systems, information systems security and control. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7160 |
İşletme Mühendisliği |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Mühendisliğe giriş: mühendislik ile temel bilimler arasındaki farklar; mühendisliğin işlevleri; mühendislik ve işletme kavramları; işletme mühendisliği'nin tanımı; işletme mühendisliği'nin diğer mühendislikler ve toplum bilimlerle ilişkileri; işletme mühendisliği'nin toplumsal ve ekonomik düzendeki yeri; meslek olarak işletme mühendisliği; işletme mühendisliği'nde tasarım: yeri ve önemi; işletme mühendisliği tasarım sürecinde bilgisayar kullanımı; tasarım sürecinde kalite; tasarım geliştirme ı: sorun saptama, yöntem, veri toplama; tasarım geliştirme ıı: analiz ve çözüm; işletme mühendisliği tasarım projesine giriş; işletme mühendisliği ve tüketici hakları; işletme mühendisliği ve meslek örgütleri; işletme mühendisliği tasarım projesi öğrenci sunuşları ı; işletme mühendisliği tasarım projesi öğrenci sunuşları ıı |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7160 |
Management Engineering |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Introduction to engineering: differences between engineering and basic sciences; of engineering; engineering and management; definition of management engineering; business's other engineering and social sciences related payments; the place of management engineering in hand and economic order; business engineering as a profession; design in business: ıts place and engineering; computer use in business planning process; quality in the design process; design development ı: problem identification, method, data collection; design development ıı: analysis and solution; ıntroduction to management engineering design project; business engineering and consumer rights; business engineering and professional organizations; management engineering design project student presentations ı; management engineering design project student presentations ıı. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7170 |
Yönetimde Güncel Sorunlar ve Yaklaşımlar |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Sanayi devrimi, klasik, neo-klasik ve modern yönetim teorileri’ni temel varsayımları itibariyle irdelemek. sistem ve durumsallık yaklaşımlarının ardından gelişen yeni teori ve yaklaşımları ortaya koymak. popülasyon ekolojisi, rekabet stratejisi, kurumsallaşma, kaynak bağımlılığı, vekalet yaklaşımı, işlem maliyeti yaklaşımı teorilerini anlayarak uygulamadaki çalışmaları değerlendirmek. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7170 |
Current Issues and Approaches in Management |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
To define the main principles of marketing science, to define the main research techniques, to determine the steps of the research process, to determine the methodology, to comprehend data collection and analysis, to determine reporting techniques. Marketing Research Concept; Definition; Importance and Application Areas; Its Relationship with Other Sciences and Its Limits; Place in the Organization; Description of the Research Process; Identification of the Problem; Identification of Data Sources; Sampling; Sampling Methods and Errors; Selection of the Method to be Used in Data Collection: Questionnaire, Observation, Experiment, Projection, Scaling method; Data Collection, Data breakdown and analysis: Univariate and multivariate analyses; Preparation of Research Report; Types of Marketing Research. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7180 |
Örgütsel Davranışta Güncel Yaklaşımlar |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Dersin içeriğinde örgütsel imaj, kimlik, örgütsel adalet, vatandaşlık, örgütsel sağlık ve etik, örgütsel stres, tükenmişlik ve yabancılaşma gibi birey ve örgüt düzeyindeki davranışlarla ilgili konulardan oluşmaktadır. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7180 |
Current Approaches in Organizational Behavior |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The content of the course consists of topics related to individual and organizational behaviors such as organizational image, identity, organizational justice, citizenship, organizational health and ethics, organizational stress, burnout and alienation. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7190 |
Stratejik Planlama ve Yönetim |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Stratejik yönetim süreci, misyon ve vizyon, içsel ve dışsal değerlendirme, örgüt stratejileri, stratejilerin değerlendirilmesi, seçimi ve uygulanması, stratejik kontrol. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7190 |
Strategic Planning and Management |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Strategic management process, corporate vision and mission, external and internal assessment, corporate strategies, strategic evaluation, choice and implementation, strategic control. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7200 |
Muhasebeye Yönelik Gelişmeler ve Teknikler |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Muhasebe ilkeleri, muhasebe ve teknoloji, bilgisayarlı muhasebe, muhasebe bilgi sistemleri, dünyada muhasebe alanında standardizasyon çalışmaları, uluslararası muhasebe standartları ve uluslararası finansal raporlama standartları, türkiye’de muhasebe alanında standardizasyon çalışmaları, türkiye muhasebe standartları ve türkiye finansal raporlama standartları, banka muhasebesi, banka muhasebesi ile ilgili güncel başlıklar. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7200 |
Developments and Techniques in Accounting |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Principles of accounting, accounting and technology, computerized accounting, accounting information systems, standardization in accounting area in the world international accounting standards and international financial reporting standards standardization studies in accounting areas in turkey, turkey accounting standards and financial reporting standards, bank accounting, current topics in bank accounting, current topics in accounting. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7210 |
Sermaye Piyasası Ürünleri ve Muhasebeleştirilmesi |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Sermaye piyasasının ekonomik yapı ve mali sistem içindeki yeri ve etkinliği, sermaye piyasasının tarafları, araçları ve kurumları, işlemleri ve işleyişi, menkul kıymetler borsasının yapısı ve işleyişi, borsa emirleri ve işlemleri, finansal piyasalar kavramı, reel sektör-finansal sektör ilişkisi, spk, imkb, vob, imkb bünyesindeki piyasalar ve işleyişleri, hisse senedi piyasaları, aracı kuruluşlar, takas ve saklama işlemleri, takasbank, bono ve tahvil piyasası, vadeli işlemler, opsiyon işlemleri, vadeli işlem ve opsiyon borsası, temel ve teknik analiz kavramı. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7210 |
Capital Market Products and Accounting |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Importance of capital markets in financial system, parts, institutions, tools and transactions of capital markets, stock exchange market: organization and transactions, financial markets, relation of between real and financial sectors, capital markets board of turkey, turkish derivatives exchange, istanbul stock exchange, markets organized in ise, stock market, bonds and bills market, settlement and custody, fundemental and technical analysis. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7220 |
Pazarlama Araştırması |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Ders, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması sektörü ve pazarlama araştırma süreci ile başlayacaktır. Araştırma tasarımı, ikincil veriler ve kalitatif araştırma tekniklerinin anlatımı ile devam edecektir. Anket yöntemi ve soru formu tasarımı konularının ardından örnekleme, saha çalışması konularına yer verilecektir. Veri girişi, düzenleme ve veri analizine ilişkin temel konular ele alındıktan sonra araştırma raporu yazımı konusu ile son bulacaktır. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7220 |
Marketing Research |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
The course will begin with the marketing information system and the marketing research sector and the marketing research process. The research design will continue with the explanation of secondary data and qualitative research techniques. After the survey method and questionnaire design, sampling and fieldwork will be discussed. After dealing with the basic issues of data entry, editing and data analysis, it will end with the topic of research report writing. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7230 |
Uluslararası Pazarlama Analizleri |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Uluslararası Pazarlama stratejilerini etkileyen makro çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının uluslararası pazarlama bakış açısıyla ele alınması. Uluslararası pazarlara giriş stratejilerinin öğrenilmesi, uluslararası pazarlamada pazarlama karması kararlarının nasıl alındığının öğrenilmesi. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7230 |
International Marketing Analysis |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Analyzing basic marketing concepts such as macro-environmental factors affecting international marketing strategies, marketing research, market segmentation, target marketing, positioning from an international marketing perspective. Learning the strategies of entering international markets, learning how to make marketing mix decisions in international marketing. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7240 |
Dijital Pazarlama ve Uygulamaları |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Bu ders kapsamında, öğrencilerin, dijital platformlara ve dijital pazarlama kampanya yönetimine hakim olabilmelerini sağlayacak markalama öğeleri ve interaktif bir site oluşumu, mobil pazarlamanın dinamikleri ve eğilimler gibi farklı konular incelenmektedir. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7240 |
Digital Marketing and Applications |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Within the scope of this course, different topics such as branding elements and creation of an interactive site, dynamics and trends of mobile marketing, which will enable students to master digital platforms and digital marketing campaign management, are examined. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7250 |
Yöneylem Araştırmaları |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Karar teorisi - temel kavramlar, karar problemlerinin özellikleri ve karar ortamları (risk, bilgisizlik, belirsizlik),fayda teorisi, rasyonalite ve karar verme,bilgisizlik (belirsizlik) altında karar verme,risk altında karar verme,çok safhalı kararlar ve karar ağaçları,bayes karar analizi,oyun teorisi,markov analizi,grup kararları ve sosyal seçim,çok kriterli karar verme - temel kavramlar,çok kriterli karar verme - analitik hiyerarşi süreci,çok kriterli karar verme - analitik ağ süreci,veri zarflama analizi,simülasyon - temel kavramlar ve uygulamalar. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7250 |
Operations Research |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Decision theory - basic concepts, characteristics of decision problems and decision environments (risk, ıgnorance, uncertainty), utility theory, rationality and decision making, decision making under ıgnorance (uncertainty), decision making under risk, multistage decisions and decision trees, bayesian decision analysis, game theory, markov analysis, group decisions and social choice, multi-criteria decision making - basic concepts, multi-criteria decision making - analytical hierarchy process, multi-criteria decision making - analytical network process, data envelopment analysis, simulation - basic concepts and applications. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7260 |
İş Zekası ve Karar Destek Sistemleri |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Karar destek sistemlerine genel bakış rasyonel karar verme ve karar destek kavramı çok-ölçütlü karar verme ve çok-amaçlı programlama karar destek sistemi bileşenleri: veri karar destek sistemi bileşenleri: model karar destek sistemi bileşenleri: kullanıcı arayüzü karar destek sistemi standartları bir karar destek sistemi tasarımı karar destek sistemlerinin avantajları benzetim-tabanlı karar destek sistemleri zeki karar destek sistemleri nesne tabanlı teknolojiler ve karar destek sistemi tasarımı karar destek sistemi geliştirilmesi bilgi ve kontrol paneli yönetimi karar destek sistemleri yönetimi. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7260 |
Business Intelligence and Decision Support Systems |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Overview of decision support systems rational decision making and decision support concept multi-criteria decision making and multi-objective programming decision support system components: data decision support system components: model decision support system components: user ınterface decision support system standards designing a decision support system advantages of decision support systems simulation-based decision support systems ıntelligent decision support systems object-oriented technologies and decision support system design decision support system development ınformation and control panel management decision support systems management. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7270 |
Simülasyon Teknikleri |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Simülasyona giriş, simülasyon tanımı ve aşamaları , simülasyon model ve yaklaşım örnekleri , rastgele sayı üretimi ve uygulanan testler,dağılımlar, deneme sayısı problemi , hipotez testleri, kuyruk sistemleri simülasyonu, simülasyon örnekleri. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7270 |
Simulation Techniques |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Introduction to simulation, definition and stages of simulation, simulation model and approach examples, random number generation and applied tests, distributions, number of trials problem, hypothesis tests, queuing systems simulation, simulation examples. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
AKTS |
||
İŞL7280 |
Tedarik Zinciri Yönetimi |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Tedarik zincirinin temel fonksiyonları, yapısı ve gelişimi, tedarik zinciri üyeleri, tedarik zinciri işleyişi ve stratejiler, tedarik zincirinin tasarımı ve modellenmesi, tedarik zinciri ve rekabetçi üstünlük, talep tahminleme ve planlama, ürünlerin fiyatlandırılması, envanter yönetimi, tedarik ve tedarikçi yönetimi, tedarik zinciri yönetiminde üretim ve dağıtım süreçleri, tedarik zincirinde performans ölçümü yönetimi, dünyada ve Türkiye'deki örnek tedarik zinciri uygulamaları. |
||||||
Ders Kodu |
Dersin adı |
|
Haftalık Ders Saati |
|
||
Z/S |
T |
U |
T |
ECTS |
||
MBA7280 |
Supply Chain Management |
S |
3 |
0 |
3 |
6 |
Basic functions, structure and development of the supply chain, supply chain members, supply chain operation and strategies, supply chain design and modeling, supply chain and competitive advantage, demand forecasting and planning, product pricing, inventory management, supply and supplier management, supply chain management production and distribution processes, performance measurement management in the supply chain, exemplary supply chain applications in the world and in Turkey. |
Hızlı Erişim